Web Filtering op Android - VPN Blokkeren?

Ik werk voor een non-profit organisatie. We willen web filtering implementeren op onze Android-apparaten voor medewerkers wanneer ze niet op het bedrijfsnetwerk zijn, bijvoorbeeld via het mobiele netwerk of thuis WiFi. Ik kon de filtering bereiken met Defender, maar de gebruikers krijgen een optie om de waarschuwing te negeren en toch naar de site te gaan, wat het doel ervan ondermijnt.

We gebruiken Bitdefender Gravityzone op onze Windows-apparaten, en we kunnen geen nieuwe platformen invoeren. Daarom heb ik de benodigde inhoudsfiltering kunnen bereiken met Bitdefender GravityZone MTD en Mobile Security, maar gebruikers kunnen de VPN-verbinding uitschakelen en zo de filter omzeilen. De instelling ‘Gebruiker controle toestaan’ is niet aangevinkt, maar het stelt gebruikers nog steeds in staat om de VPN uit te schakelen binnen de Bitdefender app op het apparaat en in de instellingen.

Vraag is of er een manier is om te voorkomen dat gebruikers de VPN-instellingen kunnen aanpassen? Ik heb de VPN altijd aan staan in de instellingen, wat in feite de knop in de Bitdefender-app nutteloos maakt omdat de VPN-instelling in de instellingen deze overschrijft, maar het kost slechts één slimme gebruiker om dit uit te schakelen.

Hallo u/jamesh_au

Ik kwam net je bericht tegen.

In de Bitdefender Mobile Security-console, als de instelling ‘Gebruiker controle toestaan’ niet is aangevinkt, kunnen gebruikers nog steeds op de schuifknop klikken om het uit te schakelen, maar dit is slechts visueel en schakelt de VPN niet uit.

Als de “Gebruiker controle toestaan” optie uitstaat, zou de VPN altijd ingeschakeld moeten blijven, ongeacht of de knop uit staat. Zolang het kleine sleutelen-icoon aanwezig is in de bovenste statusbalk van het mobiele apparaat, is de VPN actief.

Als de “Gebruiker controle toestaan” uitstaat en gebruikers toch de VPN kunnen uitschakelen, zou ik aanraden het beleid te controleren waaronder deze instelling is geconfigureerd. Het beleid zal altijd naar het Standaardbeleid gaan.

Als je hier nog steeds problemen mee hebt, neem dan contact op met ons Enterprise Support Team zodat wij dit kunnen onderzoeken.

Enterprise Support Contactformulier
Met vriendelijke groet,

Andrei

Enterprise Support