VPN voor Amazon Prime

Hoi, ik ben nieuw in Duitsland. Ik overweeg een betaalde VPN te nemen om shows te bekijken op Amazon Prime die niet op de website in dit land beschikbaar zijn. Ik wil weten of dit oké is en laat me alsjeblieft weten of mensen dit hier doen.

Wat bedoel je met oké?
Legaal? Ja.
TOS-tegen? Ook ja.

Is je account Duits? Of had je er al een in je vorige woonplaats?

Bij bijvoorbeeld Netflix, als je fysiek in een ander land bent of de app via een VPN bedriegt, krijg je de catalogus van dat land. Amazon Prime beperkt je simpelweg tot de ‘native’ catalogus die ook beschikbaar is in de andere landen. Als je account Duits is en je VPN naar de VS hebt, krijg je alleen de inhoud die in beide landen beschikbaar is. Niets dat alleen in de VS is, of alleen in het Duitse catalogus.

Nu, als je VPN naar het land waar je account vandaan komt, zou dat je de volledige catalogus van dat land moeten geven. Maar alleen als Prime de VPN niet herkent en het blokkeert.

Ik zal verder niet antwoorden, neem wat ik hier schrijf of laat het, of vraag Mr. Google, of probeer in te loggen op Amazon en de gratis proefmaand te selecteren?!

1. Je Amazon-account werkt op ALLE Amazon-sites in Europa en daarbuiten. Log gewoon in.
  2. Je kunt lid worden van Prime in ELK land, zodat je 5 Prime-ledenpassen tegelijk kunt hebben.
  3. Nu, geval één: je hebt Prime in Frankrijk (Amazon.fr) en woont nu in Duitsland. Je kunt via Frankrijk of een andere Amazon.xyz kijken, alleen dat de films uit de Franse catalogus komen en soms alleen in het Frans, exclusieve dingen alleen in het Frans, enz. Je kunt inloggen vanaf een Duitse tv bijvoorbeeld, via Amazon.de, met je Franse account, MAAR sommige films zullen niet verschijnen (als een andere tv-zender/bedrijf de uitgavenrechten voor Duitsland heeft). Toch, prime TV-series die niet voor Duitsland verkocht zijn, kunnen worden gekeken!! (films/series alleen in het Frans die niet op Amazon.de staan, verschijnen dankzij je Franse account, MAAR alleen als NIEMAND anders de licentie voor Duitsland heeft gekocht!)
  4. Wat verandert er met VPN? Je krijgt toegang tot de volledige catalogus van het oorspronkelijke land, met alle films die in Duitsland niet op Amazon Prime staan, maar op andere Pay-TV-kanalen, of zelfs Amazon’s eigen betalende tv-kanalen.
  5. VPN is altijd je manier om te gaan met Amazon, het maakt de ervaring veel beter ALS EN ONLY ALS je meerdere talen begrijpt, anders bieden ze de films niet in alle mogelijke talen aan, maar dat varieert, sommige films worden in meerdere talen aangeboden, andere niet.

Weer, de catalogus van films (die er op veel manieren uit kan zien, maar altijd een nationale editie is) hangt af van waar je voor Amazon Prime betaalt. Waar het account vandaan komt, doet er niet toe. Amazon is begonnen te vragen om een lokaal woonadres, terwijl je tot de zomer ALLE PRIME PROBEERMAANDEN + 1 EXTRA MAAND kon gebruiken op alle Amazons met VPN, wat geweldig is, als je 3+ talen vloeiend spreekt = 8 MAANDEN GRATIS PRIME en herhalen. Helaas is Amazon zich hiervan bewust geworden en heeft het veranderd naar minder gratis proefperiodes, en is een lokaal adres nu vereist :persevering_face:

Als je problemen hebt met VPN: log uit; verlaat de Amazon-site; verwijder alle tijdelijke sitegegevens (cookies → tools zoals PrivaZer); schakel VPN in; log weer in; laat de site je positie niet volgen, natuurlijk.

Dit is over het algemeen wettelijk prima, maar begrijp dat slechts bepaalde VPN’s werken. Ik gebruik specifiek NordVPN omdat het dit doet, terwijl Private Internet Access dat niet deed.

Is het hier gangbaar? Ook bedankt voor je antwoord.

Dank je voor de uitgebreide reactie. Ik heb nog geen Amazon Prime en overweeg om dat hier te krijgen.

Wat doet dat er toe? Zeker, sommige mensen doen het. Het is niet illegaal, dus probeer het gewoon. Het slechtste dat er kan gebeuren is dat je je Amazon-account verliest.

Dan helpt het niet om een VPN te gebruiken, tenzij je reist en de volledige Duitse catalogus wilt zien.

Als ik een Amazon-account heb uit mijn thuisland, hoe krijg ik dan toegang tot Duitse shows? Kan ik ze gewoon bekijken door in te loggen vanaf hier?

Denk aan een Venn-diagram. Aan de ene kant heb je het land waar je IP is. Aan de andere kant het land waar je Prime-account is. Je hebt alleen toegang tot inhoud die in het overlappende gedeelte staat. Prime werkt niet zoals Netflix.

Hoe krijg ik toegang tot Duitse shows?

Je zou dat niet doen.

Kan ik ze gewoon bekijken door in te loggen vanaf hier?

Nee. Dat is het belangrijkste punt van mijn laatste twee opmerkingen. Als je in Duitsland inlogt op een buitenlands Amazon-account, zou je die inhoud kunnen zien die ook beschikbaar is in je thuisland en op Duitse Amazon.