Ik ben benieuwd, hoe kunnen zoveel VPN-bedrijven wegkomen met het vragen van zo weinig voor hun plannen.
2,99-4,99 dollar per maand per gebruiker.
Als je nadenkt over advertentiekosten en bandbreedtekosten, lijkt het alsof het erg moeilijk zou zijn om hier geld mee te verdienen?
Toegegeven, ik ben hier erg onwetend over. Weet iemand hier meer over VPN’s en de kosten die gepaard gaan met de backend en bandbreedte?
Schaal, en vooral het feit dat de meeste gebruikers niet 24/7 verbonden zijn (of in ieder geval geen bandbreedte gebruiken)
Misschien betaalt de NSA goed voor de data.
De basiseenheid van glasvezel is een 10G-verbinding. YouTube vereist 20Mb/s voor een goede streaming in 4K UHD - dat betekent dat een 10G-verbinding 500 gebruikers tegelijkertijd kan verwerken.
Investeer in Equinix met een 40G-verbinding, en je praat over 2000 gebruikers per verbinding, zelfs zonder oversubscriptie (dat is wanneer je denkt “kijk, niet iedereen streamt tegelijk 4K, dus zo veel mensen kan ik eigenlijk accommoderen”). Als je kijkt naar de 80/20-regel, kun je waarschijnlijk plannen voor zo’n 400 streams die 8GB/s gebruiken, en nog 6400 gebruikers toestaan. 6800 gebruikers betalen allemaal $5/maand. Dat is bijna een half miljoen per jaar met alleen een VPN-concentrator en één circuit in Equinix, en veel VPN-aanbieders hebben veel meer capaciteit dan dat.