Voice chat werkt niet met NordVPN ingeschakeld

Al sinds een aantal maanden gebruik ik NordVPN om pakketverlies te voorkomen en de latency te verlagen. Het probleem is dat wanneer VPN ingeschakeld is, de voice chat stopt met werken.

Om dit probleem op te lossen, schakelde ik VPN pas in nadat ik een pot had gevonden, en dit werkte minstens 3-4 maanden zo. Maar sinds 2-3 dagen werkt het niet meer. Elke keer dat ik de VPN aanzet, stopt de voice chat en komt nooit meer terug.

Ik heb geprobeerd de DNS aan te passen (1.1.1.1 versus 8.8.8.8), en ook Split Tunneling geprobeerd om VPN alleen te gebruiken voor VALORANT.exe/VALORANT-Win64-Shipping.exe (dus RiotClientServices.exe en UnrealCEFSubProcess.exe uitgesloten), maar niets lijkt te werken.

Op dit moment ben ik wanhopig omdat ik moet kiezen tussen pakketverlies en geen voice chat. Alle hulp wordt gewaardeerd.

De bovenstaande inzending werd gedetecteerd als mogelijk met een onderwerp gerelateerd aan Ping en netwerkproblemen. Hier zijn een paar nuttige bronnen over dit onderwerp:

Gebruik alstublieft de zoekfunctie en controleer de hoofdpagina om te zien of jouw onderwerp of een oplossing al besproken is.

Ik ben een bot, en deze actie werd automatisch uitgevoerd. Neem contact op met de beheerders van deze subreddit als je vragen of zorgen hebt.

heb je nog geluk? ik kan hier echt niet online multiplayer spelen zonder VPN :sob:

Ja. Zet de VPN uit in het menu en de lobby, nadat de match is begonnen zet je hem aan. En na het einde van de match zet je hem weer uit.
Het is een beetje vervelend, en soms reconnectt de tekstchat niet, maar tenminste de voice werkt.