Overwegen van alternatieve opties

Mijn huidige Nord-abonnement verloopt binnenkort, en ik denk eraan om het te verlengen of andere beschikbare opties uit te proberen.

Heeft iemand ervaring met andere diensten zoals Surfshark en vind je die beter of ben je teruggegaan naar Nord?

Deel alsjeblieft je ervaringen!

Ik zat tot gisteren in hetzelfde schuitje. NordVPN-gebruiker al zo’n 5 jaar. Ze zijn echt indrukwekkend qua functies, functionaliteit en privacy. Dat gezegd hebbende, zochten ik vorig jaar naar alternatieven. Ik heb PIA, Proton en Mullvad VPN geprobeerd. Ze voldeden niet aan mijn verwachtingen. PIA is goed, maar mist upgradebaarheid (wat belangrijk is in de hedendaagse technologie). Ze hebben hun app maanden, ja zelfs jaren niet geüpdatet (recentelijk wel), maar de app crasht nog steeds op mijn Mac, wat voor mij een no-go is. Mullvad voldeed goed aan mijn behoeften, maar het geld is nu strak en ik wil die Black Friday-deals.

Daarnaast heb ik ook een paar instellingen getest op mijn MikroTik-router, en IPsec van NordVPN is er gewoon nog niet, en voor zover ik weet, is er nog geen WireGuard setup voor MikroTik. Ja, ze hebben NordLynx, dat lijkt op WireGuard, maar dat is niet genoeg voor mij.

Dus, nog steeds kleine nadelen bij NordVPN, maar ik heb nog geen betere VPN-provider gevonden.

In precies hetzelfde schuitje als jij. Ik besloot Mullvad en ProtonVPN te proberen om te zien hoe ze vergelijken. Uiteindelijk zijn ze allemaal goed en hangt het ervan af waar je naar op zoek bent. Snelheid-wise zijn ze allemaal vergelijkbaar, maar het hangt af van de server en locatie. Ik heb nooit moeite gehad om een snelle server te vinden bij een van de diensten.

Mullvad en ProtonVPN hebben een veel betere reputatie in de privacy-gemeenschap, vooral omdat ze niet betalen voor reviews en transparanter zijn over hun eigendom. Ze gebruiken ook minder misleidende marketing over wat je met een VPN kunt bereiken. Mullvad is ook actiever in het bestrijden van privacyrechten.

ProtonVPN is niet voor mij omdat het geen split tunneling op AndroidTV heeft. In principe zou dat niet uit moeten maken, omdat ProtonVPN zou moeten werken met alle streamingdiensten, maar in werkelijkheid worden IP-adressen voortdurend geblokkeerd door diensten, en betekent dat je van server moet wisselen om er een te vinden die werkt. Als poortdoorsturing voor jou belangrijk is, is Proton een van de weinige VPN’s die dat op sommige platforms toestaat.

Mullvad heeft split tunneling, heeft geen gimmicks, en kost $5 per maand. Geen speciale prijzen. Het enige wat ze missen dat ProtonVPN ook heeft (en Nord ook), is de mogelijkheid om de VPN in bepaalde situaties te laten inschakelen (bijvoorbeeld alleen op onbekende netwerken). Om die reden blijf ik waarschijnlijk bij Nord of ga ik overstappen op Mullvad.

Ik ben geen expert in VPN’s, maar ik gebruik Nord al bijna vijf jaar zonder problemen. Waarom zou je de behoefte voelen om te veranderen? Het is trouwens een goed moment om te verlengen, 60% korting voor Black Friday. Ik heb mijn abonnement zelf net verlengd tot 2027.

Als je problemen hebt, laat het ons weten. We hebben hier een vrij sterke community, en ik hoop dat we je kunnen helpen. Of de support ook, dat zien we nog wel. :slight_smile:
Maar als het puur uit nieuwsgierigheid is, zonder serieuze reden, denk ik dat je zoveel mogelijk zou moeten uitproberen.

Ik ben al een tijd NordVPN-gebruiker, maar ik hoor de laatste tijd veel over ExpressVPN en Mullvad. Na het lezen van een artikel waarin beide werden vergeleken, besloot ik ze een kans te geven. Ik moet zeggen, beide VPN’s zijn indrukwekkend. Ik raad zeker aan om het artikel te lezen om te zien welke VPN het beste bij je past.

Ik heb veel geklaagd over Nord op internet.

Mijn conclusie uit de feedback die ik heb gekregen, is ProtonVPN.

Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Wat is je gebruiksdoel? Over het algemeen ben ik tevreden met Nord omdat het doet wat ik wilde dat het deed en mijn configuraties werken.

Proton VPN, Mullvad of IVPN worden als top-aanbevelingen genoemd. Zie de Privacy Guides Website.

Gebruik momenteel ExpressVPN na overstap van Nord. Ik ben er erg tevreden mee.

Mijn abonnement loopt nog tot volgend jaar, maar ik denk dat ik voor Mullvad of Proton ga.

Ik ook, nog maar een paar dagen. Nord was goed voor twee jaar, Surfshark was daarvoor goed.
Ik kijk meestal naar cashback-deals, PIA lijkt dit jaar goed.

Ik wil ook zeker een alternatief. Iets vergelijkbaars, maar echt 5 dollar per maand. Mijn hele salaris aan een jaarplan uitgeven is gewoon niet haalbaar.

Nord’s problemen stapelen zich op voor mij. Ik ben klaar om iets anders te proberen.

De helft van de tijd, als ik op Windows opstart, geeft de Nord-app de melding “oops! we moeten opnieuw opstarten”, waardoor ik even moet wachten terwijl de service en app opnieuw starten. Ik vind de nieuwe dashboard ook niet leuk met dreigingsbescherming en bestandsdeling die je naar beneden duwen. Laat me gewoon de kaart zien zoals standaard. Ik wil deze andere producten niet.

Split tunneling werkt ook niet goed, omdat apps waarvan ik de VPN heb uitgeschakeld nog steeds een netwerkverbinding zullen onderbreken als ik de VPN verbind terwijl ze draaien.

Ik raad aan dat je bij NordVPN blijft en probeert de Double VPN-optie voor privacy te gebruiken. Nou ja, je zult waarschijnlijk geen andere VPN vinden die alle advertenties voor je blokkeert.

Je kunt nu een jaarabonnement op Nord kopen via Amazon voor $37. Die prijs blijft waarschijnlijk zo tot Kerstmis. Ik koop al enkele jaren de sleutels voor Nord rond deze tijd van het jaar. Het is helemaal de moeite waard, en je hoeft je geen zorgen te maken dat je creditcard op de site van Nord wordt opgeslagen.

Hoi, je inzending is automatisch verwijderd omdat je account niet aan onze karma-eisen voldoet. Accounts moeten minimaal 100 karma in totaal hebben om te kunnen posten in deze subreddit. Deze regel is bedoeld om de kwaliteit van ingediende berichten te verbeteren en misbruik door troll-accounts te beperken.

Ik ben een robot, en deze actie is automatisch uitgevoerd. Neem contact op met de moderators van deze subreddit indien je vragen of zorgen hebt.

Sorry. Nee. Absoluut niet. Nooit meer zal ik dat bedrijf mijn geld geven.