Mijn TikTok was gehackt & de hacker bestelt steeds via TikTok shop

Het vreemdste wat ik ooit heb meegemaakt. Mijn TikTok werd zondag 6/10 gehackt en de hacker wist op de een of andere manier de beveiligingscode die naar MIJN telefoon was gestuurd, te omzeilen om toegang te krijgen tot mijn account. Ze hebben het toen op hun nummer gezet en ik kan niet meer in mijn account.
Ze blijven ook items bestellen in TikTok shop (ik krijg een e-mailnotificatie) met hun debetkaart (ik heb mijn bankrekening op slot gezet voor de zekerheid) en de items worden naar mijn adres verzonden.

Ik heb meerdere berichten gestuurd naar de support via mijn burner account en krijg heel vage antwoorden maar ik hoop op een oplossing snel.

Is dit bij iemand anders ook gebeurd? Wie heeft de tijd om niet alleen iemand te hacken maar ook geld uit te geven aan het bestellen van verschillende items die bij hen afgeleverd worden??
UPDATE: 19/10 IK HEB MIJN ACCOUNT TERUG!!
Ik heb meerdere tickets gestuurd naar TikTok support totdat ik eindelijk bij iemand kwam. Het kan even duren, maar ik heb een burner account gemaakt om de tickets te sturen. Ga naar instellingen, >probleem melden >inloggen >gehackt account

Hetzelfde gebeurde bij mij en 3 andere vrienden. Het lijkt alsof er onlangs een datalek was bij TikTok maar ze willen het niet bekendmaken. Ik heb met 3 klantenservice-agenten gesproken die allemaal hetzelfde standaard antwoord gaven. Tickets ingediend en formulieren ingevuld, maar zonder resultaat. Gelukkig worden mijn eigen kaarten niet belast.

Hetzelfde gebeurde net bij mij, ze hebben mijn account gehackt en alle inloggegevens gewijzigd. Toen kreeg ik vandaag een e-mail dat er een bestelling naar mijn huis komt die ik niet heb gedaan en die niet in mijn kaartgeschiedenis staat :sweat_smile:

Jullie moeten die items checken op verborgen camera’s en microfoons.

Dit is mij ook net overkomen! Ze hebben me uitgelogd van mijn account - de beveiligingscode die naar mijn telefoon en e-mail was gestuurd, omzeild, mijn e-mail en wachtwoord gewijzigd, begonnen met bestellen op TikTok shop die naar mijn adres worden verzonden, en er is niets afgeschreven van mijn bankrekening. Dit gebeurde op 6/10. Ik heb verschillende tickets ingediend om hulp te krijgen bij het terugkrijgen van mijn account en heb vrienden gevraagd mijn account te melden. Ik heb vandaag (15/10) random weer gecontroleerd en was succesvol in het terugkrijgen van mijn account door te verifiëren met mijn telefoonnummer. Raar genoeg kwamen er vandaag pakketten aan op het adres dat in het systeem staat, met dingen zoals armbanden en verpakkingspapier (items die niet op mijn account stonden te bestellen).
Ik heb meteen het telefoonnummer en e-mail terug naar mijn gegevens gezet, een nieuw wachtwoord gemaakt, tweefactorauthenticatie aangezet, hun apparaat uit mijn account verwijderd, betaalgegevens verwijderd, en het adres opgeborgen.
Blij dat ik mijn account weer heb zonder rare activiteit in mijn berichten, likes of reposts (behalve de TikTok shop aankopen denk ik LOL). Ik ben nog een beetje huiverig, maar ik zie dit als een overwinning.

Ik wil nog een opmerking plaatsen voor anderen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb alles gedaan om contact met ze op te nemen; ik mailde naar verouderde e-mails, stuurde berichten via Twitter, en stuurde elke dag nieuwe supporttickets vanuit verschillende accounts. Ik weet niet welk platform hun aandacht heeft getrokken, maar ik heb mijn eerste beroep ingediend op 07/10 en kreeg mijn account vandaag (22/10) terug. Ze vroegen me verschillende details te verifiëren om te bewijzen dat ik de eigenaar ben: gebruikersnaam, geregistreerde apparaten, locatie, en de moeilijkste was de datum dat het account is aangemaakt.

De hackers gebruiken een VPN maar ik denk dat ze uit China komen vanwege de geregistreerde apparaten die Xiaomi-telefoons zijn. Ze hebben mijn account gebruikt om vijf verschillende items te bestellen, allemaal werden ze bezorgd op mijn adres maar nooit aangekomen. Ik heb een rapport ingediend bij de FTC, maar ik weet niet of dat help heeft; het leek wel geld witwassen. Ik hoop dat jullie je accounts terugkrijgen; blijf tickets sturen en berichten sturen op alle platforms.