Heb ik een VPN nodig voor al mijn internetverkeer thuis?

Het spijt me bij voorbaat als deze vraag al eerder is gesteld. Ik heb CenturyLink fiber en een ActionTec C3000A router. Ik gebruik af en toe een VPN op mijn desktop, maar mijn vraag is: is het een goed idee voor de beveiliging om een soort VPN voor al het internetverkeer thuis te gebruiken? Biedt een VPN beveiliging die ik zou moeten hebben? Ik download geen torrents. Ik hoef geen toegang tot geo-beperkte websites. Ik maak me geen zorgen dat mijn ISP weet welke websites ik bezoek. Mijn enige zorg is beveiliging.

UPDATE: Bedankt allemaal voor jullie geweldige adviezen. Ik ga de VPN lekker laten vallen en me focusseren op de dingen die zebostoneleigh noemde.

Als je je eigen ISP niet vertrouwt, dan zeker… maar de prestatie zal niet de beste zijn.

Beter dan een VPN, gebruik versleutelde DNS.

Ik benieuwd hoe je een VPN voor het hele thuisnetwerk activeert. Zonder dat elke pc afzonderlijk verbonden is?
Bedankt voor je antwoord!

Voer een pi-hole instantie uit, 2 keer zo goede resultaten.

Het spijt me dat je bericht gevuld is met onwetenschappelijk geklets.

Ik kan niet precies bespreken wat ik doe, maar ik heb waarschijnlijk al decennia lang de overkoepelende term VPN gebruikt.

Er zijn zulke grote verschillen tussen VPN’s dat je zou denken dat ik over compleet andere objecten praat.

Allereerst weet dat niet iedereen je wil laten geloven dat je op basis van marketinguitingen iets moet kopen omdat VPN’s geen beveiliging bieden.

In één woord is een VPN een tunnel.

Als je VPN voor alle computers in je huis zou gebruiken, zou de aanvankelijke beveiliging zijn dat geen enkel apparaat meer met een ander kan communiceren, dus beveiliging door isolatie.

Wat voor ‘beveiliging’ denk je dat een VPN biedt?

Voor betere beveiliging thuis zou ik beginnen met je routerinstellingen te controleren. Er zijn verschillende artikelen en video’s over het beveiligen van je router.

https://www.flashrouters.com/

Oh, en backups (een goede backup).

Hoe maak je een goede backup?

Router naar VPN

Snelheid daalt tot onder de 50 Mbps (niet aanbevolen)

Voer een pi-hole uit, is beter voor alles!!!

In plaats van te vragen wat ze blijkbaar niet weten, waarom zeg je niet gewoon dat het geen beveiliging biedt, behalve IP-maskering.

Dank je! Ik wist niet dat het mogelijk is om een router te kopen met ingebouwde VPN.

3-2-1 strategie; (minimaal) 3 kopieën van je data op 2 locaties en 1 in de cloud (versleuteld eerst!)

Nee hoor, alleen als je VPN-dienst traag is

Pi-hole is geen vervanging of alternatief voor VPN, ik snap niet waarom dat wordt voorgesteld.

Omdat een deel van leren kritisch denken inhoudt waarom je denkt dat je iets nodig hebt, en misschien is er iets anders dat dat probleem beter zou oplossen dan een VPN.

Bedankt voor de info.

Maar soms hoeft het geen leercases te zijn. Het hangt af van het publiek. Ik weet niet zeker of de meer geavanceerde concepten hier relevant zijn.