Gegevensuitwisseling voor tx rx, maar het werkt niet

Hallo iedereen, ik heb een probleem met de VPN van een klant. Het heeft een statisch openbaar IP-adres en een microtik die fungeert als VPN-server met 3 gebruikers. Van deze 3 gebruikers wisselen ze af en 1 werkt. De anderen, ik activeer de tunnel op de klant, ik zie dat er gegevens worden uitgewisseld via tx rx, maar de VPN werkt niet. Zeer eenvoudige setup en in een andere situatie, bijna hetzelfde, werkt het altijd zonder problemen. De enige manier die lijkt te werken, is door de feilen peer van de server te deactiveren en opnieuw te activeren. Daarna werkt de VPN een tijdje en als je het een tijdje laat staan, werkt het weer niet. Heb je ideeën? Ik word gek.

Heb je de keep alive-waarde geactiveerd? Als het alleen na een bepaalde tijd gebeurt, kan het zijn dat de server (1.) de route om gegevens door te sturen is vergeten (omdat het routingtable de route heeft gewist), (2.) de ontvangerpoort is gesloten.

Probeer eerst keep alive in te stellen, 25 is een standaard.

PS: Wireguard is gebaseerd op UDP, niet op TCP, routes worden niet onthouden; je moet het afdwingen met keep alive.

Van deze 3 gebruikers wisselen ze af en 1 werkt.

Waarschijnlijk heb je de configuraties verkeerd. Als maar één client tegelijk werkt, zou het kunnen dat je overlappende allowips hebt op de “server”.

Het lijkt op het NAT-pinhole probleem. Probeer de keep alive op de client te verminderen en controleer het eens!!!

Sorry, ik schreef niet, het staat al ingesteld op 25 sec.

Ik heb 3 verschillende configuraties gemaakt met 3 verschillende IP’s. Het is heel vreemd en daarom kan ik het niet begrijpen. Soms werkte het zelfs met 2 tegelijk.