Ik waarschuw je - ik heb te veel geschreven omdat ik van dit accent hou.
Ik heb het gevoel dat hij probeert een bijna dood accent te doen, voor zover ik het ben tegengekomen. Misschien spreken sommige mensen daar nog zo, in het Noordoostelijke Koninkrijk, maar ik heb maar een paar mensen ontmoet die zo spraken. Een basisschoolvriend’s opa. De oude man die werkte bij de general store in het kleine Vermont stadje waar mijn zomerkamp was. Het is interessant dat Singer het onderscheid maakte tussen Noord/Zuid in New England, wat altijd de indruk was die ik had tijdens mijn jeugd, hoewel de meeste academische werken vooral over een oost/west verdeling praten, met New Hampshire, Maine, Rhode Island en Oostelijk Mass. klassiek non-rhotic, en Vermont, West-Mass en het grootste deel van Connecticut rhotic, waardoor de Connecticut Rivier de ruwe scheidslijn wordt. Tenminste in mijn leven leek dat altijd beter te werken in Zuidelijk Nieuw-Engeland dan in Noordelijk Nieuw-Engeland.
Ik denk er altijd aan als het Robert Frost accent. Het accent dat ik denk aan Norman Rockwell schilderijen gebruiken. /u/ceilingly, je noemt het een Mid-Atlantisch maar dat is niet helemaal correct. Of tenminste, dat is niet wat ik bedoelde. Het is moeilijk voor mij om precies te zeggen wat hij mist, omdat ik niet goed ben in fonologie, maar het is dat prachtige natuurlijke accent dat bijna verdwenen is. Ik heb het niet echt meer gehoord sinds de opa van mijn vriend misschien 20 jaar geleden overleed.
Luister naar Robert Frost. Hier leest hij “The Road Not Taken”. En hier een interview uit 1952](https://youtu.be/2qwCEnkb2_E)”. Zelfs dertig jaar geleden, toen ik nog een kind was, voelde het alsof er iets verdween van de aardbodem. Het zou me niet verbazen als het in 1952 al iets was wat op die manier klonk voor de meeste oren. Ik heb geen babyboomers gehoord met dat accent. En Robert Frost is de enige bekende persoon die ik kan bedenken die zo sprak. Misschien heeft Calvin Coolidge een vergelijkbaar accent.
Hier een taalwetenschapper van UVM die zegt dat veel van wat het Vermont accent onderscheidend maakte, niet meer bestaat](https://youtu.be/jJKPHiBZIZY). Je hoort dat oude plattelandsaccent in de geliefde Fern Tuttle, Wikipedia pagina, YouTube clip. (Natuurlijk is dat Noordwest-New England, niet Noordoost, maar zoals ik al zei, ik heb nooit gedacht dat de verschillen zo sterk waren als in de linguïstische literatuur wordt gepresenteerd.)
Hoe dan ook, ik denk dat dat was waar Singer op doelde. Wat een vreemde keuze is, omdat ik het zo’n obscuur accent vind met zo weinig sprekers over.
En ik denk dat hij misschien te breed opendoet en te veel lipbeweging heeft om het goed te krijgen, als ik echt iets moet kiezen.