Sinds het begin van de protesten in Iran werkt het team van Jigsaw eraan om de betrouwbaarheid van Outline te verbeteren en detectie van de dienst op netwerken te beperken. Hoewel het gebruik van Outline sinds 16 september, de start van de protesten, sterk is toegenomen, bevestigen online rapporten, gebruikersfeedback en onze eigen tests dat de dienst op verschillende netwerken in Iran geblokkeerd is.
Voor individuen in Iran die hun eigen server niet kunnen opzetten, zijn er verschillende toegangssleutels beschikbaar via ASL-19’s Paskoocheh. Daarnaast kunnen mensen die niet kunnen verbinden met het internet en zelf Outline-servers draaien, proberen ASL-19 en nthlink’s forks van Outline, die allebei gratis beschikbaar zijn.
Voor degenen die eerder konden verbinden met Outline, hebben gebruikers gemeld dat het loskoppelen en opnieuw verbinden met de server na het einde van internet-avondklokken hun verbinding succesvol heeft hersteld. Daarnaast kan het wisselen van netwerken – bijvoorbeeld van wifi naar mobiel dataverkeer – sommige gebruikers die eerder geblokkeerd waren, alsnog laten verbinden. Verder kan het proberen van een andere cloudprovider effectief zijn voor degenen die problemen ondervinden bij het verbinden met de server.
Hoewel we nog geen waterdichte oplossing hebben gevonden om deze blokkades te omzeilen, evalueren we momenteel verschillende mogelijke oplossingen en nieuwe functies om extra stappen te vereenvoudigen die het moeilijker maken om Outline-verkeer te identificeren en te blokkeren. Zodra nieuwe functies beschikbaar zijn, zullen we die hier aankondigen.
Degenen die Outline Client op Android via sideloading – rechtstreeks vanaf de APK-bestand in plaats van via de Play Store – hebben geïnstalleerd, zullen waarschijnlijk de app opnieuw moeten installeren om van de nieuwe functies te genieten. Voor het downloaden en installeren van Outline Manager en Outline Client, bezoek getoutline.org of download de bestanden via onze reddit wiki.
Gebruikers moeten uiterst voorzichtig zijn bij het downloaden en installeren van software, inclusief het sideloaden van APK-bestanden voor Android. De twee bovenstaande locaties zijn de enige officiële bronnen voor het downloaden van de Outline Manager en Outline Client applicaties. We distribueren deze bestanden niet rechtstreeks via sociale media of berichtendiensten, inclusief Telegram en WhatsApp.
Hoi, ik ben uit Iran. Recent heb ik een nieuwe VPN-instantie aangemaakt op de Google Cloud-server, alles is correct geïnstalleerd, maar wanneer ik een output-sleutel toevoeg aan de Outline-manager, krijg ik deze fout. Kun je dit nakijken en me helpen?
Je Outline-server is correct geïnstalleerd, maar we kunnen geen verbinding ermee maken. Dit ligt waarschijnlijk aan de firewallregels van je server die inkomende verbindingen blokkeren. Kijk ze na en zorg dat je inkomende TCP-verbindingen op poorten van 1024 tot 65535 toestaat.
Ik heb deze bereikvelden al ingesteld op mijn server met het commando:
sudo ufw allow 1024:65535/tcp
sudo ufw allow 1024:65535/udp
Hoewel ik de firewall heb uitgeschakeld, werkt het nog steeds niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Dank je wel.
Hoi
Outline werkt niet in Iran omdat (outline geen tunnel ISP) niet kopen
geniet ervan (:
Dank voor de update.
Ik ben in de VS, maar probeer gratis service te bieden voor duizenden Iraniërs. Ik heb de server in Frankfurt opgezet en gebruik Google Cloud. Zijn er stappen die ik als service-aanbieder kan nemen om de betrouwbaarheid van de dienst te verbeteren?
Dit gaat ervan uit dat gebruikers de laatste versie van de client kunnen downloaden.
Hé, ik ben gebruiker uit Europa en heb 1GB/s upload en download internet, maar ik heb slechts een paar Raspberry Pi’s die ik kan ombouwen tot servers met wat googlen. Ik heb ontdekt dat het niet mogelijk is om de Outline-server op arm64 te hosten. Is er een workaround?
Hallo, ik ben uit Iran en ik heb geen sleutel om verbinding te maken.
Hey, ik ben ook uit Iran en het werkt zo goed, maar vandaag krijg ik deze foutmelding: “We kunnen geen verbinding maken met je server. Controleer of je verbonden bent met het internet en probeer het opnieuw.”
Mijn netwerk heeft geen problemen en de server-sleutels van de getoutline-website werken ook niet. Wat moet ik doen?
Hier is wat ik heb gedaan en het werkte even.
Ik heb de nieuwste Ubuntu-server geïnstalleerd op een oude Dell-desktop hier in Toronto, Canada. Ik gebruikte een gratis DDNS IP en hostnaam van No-IP en wees mijn thuisrouter naar die service. Vervolgens heb ik Outline geïnstalleerd en ongeveer een dozijn sleutels gedeeld met mensen in Iran. Het werkte een maand. Ik denk dat ze mij blokkeren op basis van IP.
Laten we onze ervaringen hier of ergens anders delen. Als iemand wil samenwerken, neem gerust contact op. Er zijn acht miljoen Iraniërs in het buitenland. Stel je voor dat we onze huizen omzetten in VPN-gateways en de sleutels delen met mensen in Iran.
Nieuwe en sterke sleutels nodig voor Iran om filters te omzeilen.
Op dit moment werkt Outline prima op de Irancell-operator, maar niet op MCI…
Probeer een van deze, het lijkt erop dat sommige servers in Google Datacenters geblokkeerd worden in Iran
https://getoutline.me/access-keys/
Hier hetzelfde. Ik heb een server op Digital Ocean, ik kan het gebruiken zonder probleem, maar familie en vrienden in Iran kunnen niet verbinden. Alle hulp wordt gewaardeerd.
We hebben succes gehad met het installeren van Shadowsocks op Raspberry Pi-apparaten en slechts met de client-side app van Outline (https://go.we-pn.com/byod).
Dus als je technisch onderlegd bent om shadowsocks-libev te installeren, zou je dat ook moeten kunnen doen, maar vergeet niet dat je een statisch IP moet hebben en dat je poorten handmatig moet openen.
IP-bereik van DO is geblokkeerd in Iran
gooi naar meer onbekende providers, lokale.
Maakt Digital Ocean het mogelijk om een server te maken op een locatie zo dicht mogelijk bij Iran?
Dank daarvoor. Heb je suggesties voor onbekende providers of waar ik moet zoeken om ze te vinden?
Ze hebben India en Singapore, geloof ik. Mijn server staat in India.