Browser extensie detecteert niet dat ik verbonden ben

a0

Ik heb via de desktopapp verbonden, maar wanneer ik de brave browser open, zie ik dat de vpn-browserextensie zegt onbeschermd te zijn. Zou de VPN-verbinding niet gedetecteerd moeten worden op basis van het IP-adres?

zou de VPN-verbinding niet gedetecteerd moeten worden op basis van het IP-adres?

Nee, op dit moment detecteert de extensie niet of je via de client verbonden bent met Proton VPN, maar we zullen je suggestie delen met het team voor toekomstige overweging.

de extensie is vreselijk, hij verbreekt de verbinding met het account als je cookies in de browser wist, waarom zou een extensie ooit zo werken?

toevoeging, de desktopclient detecteert niet dat ik al verbonden ben als ik via een router verbind. Maar mijn vraag is dan: hoe weet de client naar welk land hij moet verbinden als ik via een router verbonden ben en ik op de app op snelverbinding klik?
Wat gebruikt het om een land te kiezen, aangezien het duidelijk niet op het IP-adres gebaseerd is?

We gebruiken een algoritme om de snelste beschikbare verbinding voor de gebruiker te detecteren op basis van meerdere factoren, zoals fysieke nabijheid tot de VPN-server, serverbelasting/breedte van de beschikbare bandbreedte, enz.

Als ik in Australir ben maar via een router verbind met Amerikaanse servers, en ik probeer snelverbinding te maken in de app… dan zal het proberen verbinding te maken met Australische servers..

Hoe bepaalt Proton de fysieke nabijheid tot de server als mijn locatie door verbinding via een VPN-router wordt verborgen? Dit betekent dat mijn werkelijke locatie wordt gelekt.. Als Proton mijn verbinding kan achterhalen, kunnen dat ook andere apps of bedreigingen?