Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd op het web om een profiel (.mobileconfig) te maken/te installeren om de VPN te forceren om ingeschakeld te zijn, behalve op thuiswifi.
Heeft iemand een werkende oplossing voor iOS 16?
De meest hoopvolle discussie was dit Github-project. (wireguard-apple/MOBILECONFIG.md at master · WireGuard/wireguard-apple · GitHub).. maar ik krijg iOS niet zover dat het .mobileconfig accepteert als een legitiem profiel. Hopend dat enkele slimme mensen hier een oplossing hadden.
Wireguard op iOS heeft al de optie om aan/uit te schakelen afhankelijk van netwerken en SSID. Bewerk de configuratie op de iPhone en ga naar ‘On-Demand Activatie’. Je kunt kiezen op welke SSID hij uit moet schakelen, en of hij moet inschakelen wanneer je op mobiel datanet zit.
Bedankt allemaal. #verdriet
Injecteer je het profiel met behulp van MDM / EMM-achtige tools? of met Apple Configurator? Het forceren van een configuratie op een iOS-apparaat vereist dat het apparaat beheerd wordt.
Als de WG-app een pincode had, zou je een PIN kunnen instellen en een profiel installeren dat niet toestaat dat de app of het profiel wordt verwijderd. Dit vereist geen toezicht op het apparaat, maar helaas heeft de WG-app deze eenvoudige functie niet. Iets wat je kunt proberen is WG zoals hierboven voorgesteld op te zetten en vervolgens Schermtijd te activeren met WG uitgeschakeld. Ik heb dit niet geprobeerd, maar opgemerkt dat zelfs wanneer apps in Schermtijd uitgeschakeld zijn, ze soms nog dingen in de achtergrond doen. En ten slotte, gebruik een andere firewall die IKEv2 ondersteunt, voeg de on-demand code handmatig toe aan het profiel, en blokkeer netwerkinstellingen en verwijdering van het profiel.
Ja… maar dat is nog niet wat ik zoek. Ik wil ‘gedwongen aan’.