Wiregard / Comcast

Ik heb een vriend die voor meerdere weken naar de Filipijnen gaat en ik wil hem een verbinding aanbieden via mijn firewalla als hij die nodig heeft. Ik vertrouw hem genoeg dat hij het niet zal misbruiken voor p2p, maar ik maak me zorgen dat Comcast dit op mijn residentiële account kan opmerken. Tips of advies hierover? Bedankt!

Ik denk niet dat Comcast een bepaling heeft dat je niet via een VPN vanuit een ander land mag gaan… natuurlijk zal alles wat ze doen op jouw netwerk lijken alsof het van jou is, dus daar moet je je bewust van zijn

Je zou wel veilig zijn, maar wat is het nut van de verbinding?

Even een heads-up. Toen ik naar de Filipijnen ging, gebruikte ik Wireguard om via VPN in mijn thuisnetwerk te komen. Om de een of andere reden begonnen bepaalde apps mijn thuisverbinding te identificeren als zijnde in de Filipijnen. Ik denk dat ze de locatiedata op mijn telefoon gebruiken en mijn publieke IP daarmee koppelen. Het was een heel vreemde situatie.

OpenVPN over 443 als back-up

Precies. Ik heb thuis een Comcast-verbinding en ik ben meerdere keren naar de Filipijnen gereisd. Mijn VPN-verbinding terug naar huis werkte prima.

Maar zoals u/firewalla zei, alles wat ze doen via de verbinding zal eruitzien als verkeer van jou, dus zorg dat je ze vertrouwt.

Misschien filtering van inhoud in de Filipijnen? Vergelijkbaar met de Grote FireWall van China?

Een andere mogelijkheid is dat ze VPN-verkeer van die gebruiker doorsturen naar een derde partij VPN via Firewalla’s VPN-client. Dat zou theoretisch alles goed verbergen voor Xfinity.

Ter info, hier is een artikel dat kan helpen met beleid routing dat je kan helpen om wat verkeer te beheren https://help.firewalla.com/hc/en-us/articles/4408977159187-Using-Firewalla-Policy-Based-Routing-with-VPN-and-Multi-WAN-Features

Dat kan, maar alleen hij zal het weten lol.

Natie/staat filtering kan VPN blokkeren…

Ja, ik heb mijn Wireguard VPN ook geblokkeerd gezien op gratis WiFi-netwerken hier. Dat is echt een mogelijkheid.