Ik heb me aangemeld bij Surf Shark (voor het laatst Nord gebruikt en een paar anderen in het verleden). Ik heb Avira Antivirus en zij en Surf Shark werken niet goed samen. Ik heb Surf Shark op de lijst met uitzonderingen gezet, maar Avira meldt nog steeds dat het de hostbestandwijziging tijdens de verbinding probeert te voorkomen. Ik weet niet of Surf Shark de hostfile moet wijzigen en of ik Avira kan dwingen dat toe te staan, dus ben ik naar de live chat klantenservice gegaan.
Ik heb dit probleem trouwens niet met andere VPN’s gehad.
De klantenservice van SurfShark VPN zei me simpelweg dat ik antivirus moet uitschakelen tijdens het gebruik van VPN en het surfen op internet, dan krijg je geen pop-ups van antivirus. AAAAAAAhahahahahahhahahahahaha.
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen maar ik heb gevraagd of ze een incident willen openen en mij een incidentnummer willen geven, want dit is geen oplossing.
Weken later nog steeds niets.
Behalve dat het onlangs begon te dropen en me bloot te leggen, denk ik dat ik mijn geld terug zal vragen, het laat vallen en terug naar Nord ga. Zij deden tenminste dat ene wat een VPN zou moeten doen. En ik vond het ook fijn dat ze opties hadden voor apps die via VPN moesten gaan of geen internettoegang.
Hallo daar, /u/dr__Lecter, bedankt voor je inzending!
Je hebt een flair gebruikt die overeenkomt met onze regel om eerst contact op te nemen met de ondersteuning.
Als je onopgeloste technische problemen of vragen hebt, insist ons dat je eerst contact opneemt met de klantenservice van Surfshark. Als het probleem of de vraag blijft bestaan na het probleemoplossen met hen, vermeld dan wat er geprobeerd is. Zo niet, kunnen de moderators je bericht verwijderen zodra ze ernaar kijken.
Dit is onze ondersteuningspagina. Daar vind je zowel e-mail als live chat. Het is 24/7, dus veel plezier!
Eerlijk gezegd. Avira is tegenwoordig meer spyware en adware dan een goede antivirus en hun detectiegraad is vaak slechter dan Windows Defender. Het zou me niet verbazen als Avira rondkijkt in Surfshark-verbinding.
Controleer of de firewallfunctie ssl- of encryptiescanning heeft ingeschakeld, schakel dat uit.
Naar mijn mening uninstall dat rotzooi. Avira was 18 jaar geleden goed, maar sinds ze de launcher en alles bundelden, is het erger geworden.
Avira is als de ergste overtreders bij pc-reparaties die ik heb gedaan, naast AVG en Bitdefender.
Ik zal misschien de instellingen van Avira bekijken om je beter te kunnen helpen, maar eerlijk gezegd zijn de meeste antivirus- en derden firewallprogramma’s tegenwoordig altijd bugs en sturen ze dingen waar ze niet zouden moeten zitten en lijken ze regels te negeren.
Hoi daar. Je kunt proberen de antivirus opnieuw te installeren terwijl je verbonden bent met de VPN. Dat zou het probleem mogelijk kunnen oplossen. Verder moet onze ondersteuning nog wat dieper graven, dus geef ze een kans via onze live chat als dit niet werkt!
Ik zei dat Avira nog geen problemen had gehad met andere VPN’s in meer dan 10 jaar, op meerdere computers thuis, en ik nooit malware of virussen heb gehad.
Volgens mij is dat goede prestatie voor een antivirus. Is er momenteel een betere beschikbaar? Misschien. Maar dat verandert niets aan het feit dat ik meerdere VPN’s heb gebruikt en dat zij dit probleem niet vertoonden.
Zelfs als we dat buiten beschouwing laten, blijft het probleem dat Surfshark de verbinding dropped en me bloot achterlaat zodra de laptop in slaap gaat, wat het hele doel van VPN ondermijnt.
I said Avira did not make any problems with any other VPN so far and in 10+ years on multiple computers in a household never had a malware or virus infection.
Oké, ik weet niet waarom jouw argument meer waarde zou moeten hebben dan mijn 8 jaar ervaring met pc-reparaties, maar goed.
Dat betekent niet dat ik geen problemen heb gehad met andere VPN’s en ze vertoonden dit probleem niet.
Dus het moet duidelijk de schuld van de VPN zijn als je niet eens de basis-troubleshooting hebt geprobeerd die twee mensen je nu hebben verteld.
Het feit dat het waarschijnlijk alleen de VPN is die dingen anders doet, betekent niet dat Avira bekend staat om het verkeerd aanpakken van dingen zoals ik je heb verteld.
Zelfs als we dit buiten beschouwing laten, blijft het probleem dat Surfshark de verbinding dropt en me bloot achterlaat zodra de laptop in slaap gaat, wat het hele doel van VPN ondermijnt.
Heb je gecontroleerd na een volledige schone uninstallatie van Avira?
Sorry als het zo overkwam - ik probeerde geen ruzie te maken. Ik probeer gewoon een probleem op te lossen of een product te vervangen als het niet voldoet aan de bedoeling.
De Surfshark vertoonde meerdere problemen die geen andere VPN’s deden, tot nu toe. De Surfshark-ondersteuningsmedewerker zei dat ik gewoon geen antivirus meer mocht gebruiken. Dit maakte dat ik nog minder zeker was dat Surfshark een minimaal levensvatbaar product is als VPN.
Ik kan proberen Avira opnieuw te installeren of zelfs een ander antivirus te gebruiken. Dat zou het probleem kunnen verhelpen dat Avira Surfshark niet laat proberen de hostfile te bewerken. Maar ik weet niet zeker of dat het probleem met Surfshark dat soms drops en blootstellen van IP-adres veroorzaakt, zal oplossen.
Ik kan proberen Avira opnieuw te installeren of zelfs een ander antivirus te gebruiken. Dat zou het probleem kunnen verhelpen dat Avira Surfshark niet laat proberen de hostfile te bewerken.
Gebruik gewoon Windows Defender, het is compatibel met vrijwel alles en scoort in tests even goed als de beste betaalde oplossingen.
Maar ik ben niet zeker of het het probleem zal oplossen dat Surfshark af en toe de verbinding dropt en mijn IP blootstelt.
Dat is zeker een ander probleem, ze beloofden een update ongeveer 3 weken geleden en zeiden een paar dagen geleden dat het deze week wordt uitgebracht.