Wij zijn de ingenieurs van Dashlane! Vraag ons alles!

Ik heb veel reacties gezien van mensen die zich zorgen maken over de beveiliging van de webapp en extensie. Hoe zou je het beste kunnen samenvatten waarom ze net zo veilig zijn als de desktop-app, en is er een manier om die informatie beter te delen om gebruikers gerust te stellen? Dank je!

Kunnen we alsjeblieft sneltoetsen voor autofill krijgen?

Mag ik ook een vraag stellen? :smiley:

Ik heb drie pogingen gedaan voor een restitutie van mijn gezinsplan. Ik reageer op de automatische antwoorden en krijg uiteindelijk een brief waarin staat dat ik niet heb gereageerd, en mijn zaak wordt gesloten.

Het is moeilijk om iets positiefs te zeggen over een product als de ondersteuning afwezig is.

Is er klantenservice? Ik heb een jaarabonnement en werk dagelijks bij, maar krijg nooit een menselijke reactie…

Van plan om Safari-extensie te integreren met Chrome, aangezien Apple webuitbreidingen ondersteunt?

Ik zag onlangs een post over de exportfunctie in de webapp, maar ik kan dat niet vinden in mijn account. Is deze functie nu algemeen beschikbaar? Plan je export naar open formaten zoals csv of xml?

Is er iets dat ik kan doen om autofill goed te laten werken op Chrome voor Android? Ik heb een ticket ingediend bij de support meer dan 2 weken geleden en heb nog niets terug gehoord. Het is vervelend omdat mijn vervaldatum op 22 staat, en ik ga niet verlengen als het niet opgelost wordt. Alles is bijgewerkt en ik heb de FAQ doorgenomen.

Omdat support niet heeft gereageerd, kan ik zelf nog iets doen?

Wat is het binaire formaat/lay-out van de .dash-bestanden waar Dashlane gegevens naar exporteert? Er lijkt geen informatie over te zijn in de whitepaper, tenzij het volgens sectie 1.2 gebeurt.

Is het bestand volledig draagbaar/zelfvoorzienend? Gebruik het uitsluitend de hoofdwachtwoord van de gebruiker om de inhoud te versleutelen of is er externe informatie nodig?

Gebruik het een 32-byte willekeurige zout en 16-byte AES IV zoals in de whitepaper?

De whitepaper zegt dat het AES CBC-HMAC gebruikt, gebruikt de HMAC SHA-384? SHA-512? Een ander hash-algoritme? Is er een ‘standaard’ CBC-HMAC dat wordt gebruikt?

Ik ik heb Dashlane, maar waar is de klantenservice? KeePassium, Bitwarden, 1Password en Enpass, waarvan ik niet eens allemaal een gratis account heb, kunnen helpen. Maar Dashlane is zo goed ontworpen dat ik echt wil blijven.

Ik denk dat Dashlane geen systeem heeft om de AutoFill-optie op alle websites uit te schakelen. Momenteel moet je elke website handmatig selecteren om AutoFill uit te schakelen.

Is zo’n systeem aanwezig? Zo niet, kan zo’n systeem direct worden verwacht?

Ons bedrijf heeft een cyberaanval gehad en mijn externe desktop is blijkbaar de schuld. Onze IT-man zegt: “Het was Dashlane. Het stond op automatische updates. De software heeft een vpn ingesteld voor de hackers naar ons netwerk. Ik scan en verwijder.”

Ik denk niet dat dit heel waarschijnlijk is. Ik ben niet in IT, maar ik weet het een beetje. Wat denkt iedereen? Als het waar is, klinkt het als een ernstige zwakte.

Raad je aan om mijn cryptovaluta-sleutels in beveiligde notities op te slaan?

Wat gebeurt er met de VPN-functie als de desktop-app verdwijnt?

Het was geen gemakkelijke beslissing, zoals je misschien raadt. We hebben veel tijd besteed aan het afwegen van alle aspecten van veiligheid, gemak en onderhoudbaarheid van desktop-apps.

We waren niet tevreden over hoe snel we nieuwe en verbeterde ervaringen konden bieden, dus besloten we ons meer te concentreren. De overgrote meerderheid van de mensen gebruikte al de extensie. Het maakte daarom meer zin om te focussen op de webervaring, waar we sneller kunnen in nieuwe functies ontwikkelen. Je zult meer betrouwbare prestaties zien, verbeterde autofill en een betere integratie met je browse-ervaring. Onze webervaring wordt beter dan desktop-apps, dat beloven we :slightly_smiling_face: