iPlayer is momenteel de enige reden dat ik overweeg een VPN te kopen, dus ik moet er absoluut zeker van zijn dat het ermee werkt. Ik heb deze opmerking gezien waarin beweerd wordt dat het niet meer werkt. Is dat echt zo? Ik zou het gebruiken op mijn pc en misschien een iPad, geen Fire Stick of zoiets.
Ik kan de BBC bereiken via Nord. Ik kan echter geen Channel 4 krijgen.
Ik heb Nord draaien op mijn router en een in het VK geregistreerde (adres/tijdzone) Roku verbonden. Via de Roku kan ik live streamen op ITV, Channel 4, My 5., maar niet BBC iPlayer. Echter, ik kan wel bibliotheekinhoud streamen op al deze platforms, inclusief BBC en UKTV Play.
Op mijn pc die op dezelfde router is aangesloten, heb ik geen problemen met live-uitzendingen of bibliotheekinhoud op geen van deze platforms.
Ja. Soms vindt iPlayer het vervelend als je de app-versie gebruikt op Android-apparaten. Cache wissen en opnieuw verbinden met de VPN lost het meestal op.
Ja, het werkt nog steeds met iPlayer, ook ITV-X.
Werkt voor mij, maar onder voorwaarden. Zeer goede resultaten met Tunnelblick op mijn MacBook (mijn Mac is oud genoeg dat 7.13 de laatste ondersteunde native app-versie is en ik gebruik de native app alleen als ik NordLynx moet gebruiken; anders voldoet Tunnelblick met een UDP-verbinding). Live en opgenomen inhoud. Chrome/Chromium/Safari. Ik kan het scherm naar mijn tv streamen met Airplay, maar meestal is het een HDMI-verbinding.
Op een Android-smartphone streamen live en opgenomen inhoud prima met de APK met threat protection (bijvoorbeeld niet de Google Play-aanbieding). Ik heb meestal threat protection ingeschakeld en laat de Nord-app het protocol uitzoeken.
Op een iPad bekijk ik iPlayer in Safari en heb - doorgaans - geen problemen met live en opgenomen inhoud. Een tip hier - als je moet inloggen, doe dat dan zonder VPN. Daarna, nadat je bent ingelogd, schakel Nord in voor het VK en je bent klaar. Ik weet niet of deze tip ook geldt als je je moet registreren - toen ik me toen registreerde, deed ik dat op mijn laptop met Nord ingeschakeld.
Op een eerste generatie Fire Stick 4K is opgenomen inhoud OK. Maar het is een loterij of live inhoud werkt - soms krijg ik een foutmelding. NordLynx, OpenVPN UDP, threat protection uit/aan… bah. Als er live inhoud is die ik echt wil bekijken op de Fire Stick, gebruik ik PIA. Voor zover ik weet, kan het een TZ-probleem zijn met de Fire Stick en Nord, maar ik heb niet meer de wens om de instellingen te fiddelen als PIA het op mijn einde doet.
Ik ben verrast dat het voor zoveel mensen hier werkt. Helaas werkt het voor mij niet, het maakt niet uit welke UK-stad ik als serverlocatie kies.
Verander je tijdzone op je apparaat naar GMT en Channel 4 zou moeten werken.
Ik ken die truc, maar het werkt hier niet. Ik gebruik een VPN-router. Op een Chromecast (op ingesteld op UK-tijd) kun je zelfs de app niet downloaden. Ik kon ooit vanaf mijn telefoon casten (met een UK SIM), en dat is een paar maanden geleden gestopt.
Ik was van plan om het via een laptop te testen, die voelt vaak robuuster, maar ben er nog niet geweest. Grand Designs en Bake Off roepen me, dus ik zet de moeite erin.
Alle andere tips worden gewaardeerd. Het vreemdste gedrag voor mij is dat de BBC News-kanaal betrouwbaar niet streamt in de (CET) ochtend, maar wel in de middag.
Ik heb op een Fire Stick gekeken. Ik moest ook mijn standaardadres op Amazon aanpassen naar een adres in het VK, maar het werkt tot nu toe.