Ik gebruik momenteel Betternet, maar ik hoop dat jullie wat meer opties kunnen aangeven, het maakt niet uit of ze gratis of betaald zijn. Vermeld ook waarom je die specifieke VPN-app hebt gekozen, dat helpt me om een weloverwogen keuze te maken.
/r/VPN
Persoonlijk gebruik ik AirVPN. Brede serverkeuze, redelijke snelheden, goede uptime, geen logs en betaalbaar. Ze zitten ook in Italië, wat een pluspunt is in vergelijking met veel andere providers die in de VS gevestigd zijn.
Voor de app gebruik ik OpenVPN Connect OpenVPN for Android. Je zet het op door hun configuratiebestanden te downloaden. Eén bestand is voor EU-servers en de andere voor VS-servers.
Bewerking: ik zou afraden om gratis VPN’s te gebruiken. Zoals al vaak gezegd, als je niet betaalt voor het product, ben je het product.
PrivateInternetAccess. Redelijk goedkoop, geen gedoe, hoog gewaardeerd door mensen die dat soort dingen doen.
Torguard, zeer betrouwbare snelheden, eerlijke prijzen. Het ziet misschien minder mooi uit, maar ik heb geen problemen ermee. Ik gebruikte vroeger Nord en dat was verschrikkelijk.
Ik wil toevoegen dat je niet hun app hoeft te gebruiken en openvpn kunt gebruiken, dat ziet er veel mooier uit.
TunnelBear, biedt een gratis versie met beperkte quota (500 MB, te upgraden door tweets te sturen, vrienden uit te nodigen en de VPN op je pc te installeren) en betaalde versies, maandelijks of jaarlijks, met onbeperkte quota.
Het is uitstekend, het toont geen advertenties, het werkt altijd / slaagt erin te verbinden (althans zolang ik het gebruik) en het vertraagt de verbinding niet zoals andere gratis VPN’s die ik heb geprobeerd.
Windscribe. Was goedkoop op de lange termijn.
En daarna OpenVPN.
Ik bevestig AirVPN als provider om de hierboven genoemde redenen, maar ik gebruik OpenVPN for Android om te verbinden. De app is open source en wordt frequenter bijgewerkt dan de officiële OpenVPN-app.
Ja, ik gebruik ook PIA. Geen logging, keuze uit servers in tientallen landen binnen de app. Android-app, Windows-app, betaalbaar, snel, geen snelheidsproblemen.
Hoe gebruik je Windscribe op Android?
Oh ja, mijn fout, ik verwarde die twee apps. OpenVPN for Android is zeker een goede keuze. Bedankt dat je dat aangaf.
Via OpenVPN. Verkrijg het instellingenbestand op de Windscribe-pagina en importeer het in OpenVPN.