Welke EU Usenet-provider staat verbinding via VPN toe?

Ik ben een lange tijd gebruiker van AirVPN, ik heb 5 VPN-eindpunten in de EU gebaseerd op hun land DNS (een herstart kan me een andere server voor dat land geven).

Zijn er Usenet-providers die me toestaan om een aantal verbindingen via verschillende VPN-eindpunten te gebruiken?

Laten we zeggen dat Usenet-provider BLA 50 verbindingen toestaat. Ik heb 5 VPN-eindpunten elk in een ander land in de EU. Ik zou graag 10 verbindingen per VPN sturen waarmee ik het totaal van 50 verbindingen van deze provider bereik.

Naast het toestaan van 5 verschillende IP’s (de VPN-eindpunten in elk land), zouden ze ook 5 verschillende poorten (of server IP’s) moeten ondersteunen waarmee ik verbinding kan maken, zodat ik policy-based routing op mijn firewall kan instellen.

Heb je ideeën?

Ik ben ook lid van AIRVPN en heb EWEKA en Easynews gebruikt, ik heb nooit problemen gehad met deze twee

Mag ik vragen wat het gebruiksscenario is?

ze zouden ook 5 verschillende poorten (of server IP’s) moeten ondersteunen waarmee ik verbinding kan maken, zodat ik policy-based routing op mijn firewall kan instellen

Dat is onrealistisch. Je configureert je firewall op basis van de netwerkinterfaces aan jouw kant

De meeste providers hebben problemen met meerdere bron-IP’s die gelijktijdig hetzelfde account gebruiken. Als je gewoon afwisselend tussen verschillende VPN-eindpunten bent voor elke sessie, heb je geen probleem. Voor gelijktijdig gebruik van VPN-eindpunten denk ik dat het beste wat je kunt doen is 2 gebruikerslimieten met Usenet.Farm (FUP 6TB).

Gebruikersaccounts zonder beperkingen zullen minder restricties hebben, omdat meer gebruik sneller de limiet bereikt en je meer moet kopen. Usenet.Farm staat onbeperkte gebruikers toe op hun accounts (tot de verbindingslimiet).

Een andere optie is meerdere accounts kopen.

De meeste providers hebben ten minste 2 verschillende SSL-poorten, NGD heeft er 4.

-Squigs

Een enkele VPN is geen probleem. Twee of meer wel. Bevestigd door Eweka-support dat het niet wordt ondersteund (en ik kan bevestigen dat het niet werkt).

Niet de OP. Mijn gok is dat de OP denkt dat het splitsen van 50 parallelle Usenet-verbindingen over 5 parallelle VPN-verbindingen sneller zou zijn dan het gebruik van één VPN-verbinding.

Dat is, als de client een snelle internetverbinding heeft en de Usenet-server op een 10Gbit-netwerk zit, kan de snelheid van de VPN-gateway een bottleneck zijn. De bottleneck zou kunnen worden verminderd door gebruik te maken van de “5 apparaten toegestaan” regel bij AirVPN, als 5 tunnels op één PC.

Thanks (iedereen) voor de suggesties.

Ik denk dat dit mijn enige echte optie is, een tweede account.

Welke blokkade-account zou je aanraden die het beste overweg kan met Eweka? Ik probeer Amerikaanse servers zoveel mogelijk te vermijden vanwege verschillende redenen, waaronder dmca en privacybeleid.

Zijn er geen NNTP-aanbieders buiten de EU of de VS? Wat dacht je van Azië of Rusland?