Websites laden niet of traag

Hoi mensen,

Allereerst kan ik het niet helemaal 100% toewijzen aan Proton VPN, maar op al mijn apparaten (verschillende locaties enzovoort) stoppen websites met laden of laden ze vrij traag.

Bijvoorbeeld Reddit, op mijn pc laden de eerste drie posts van r/ProtonVPN en op mijn mobiel is alles prima.
Omgekeerd gebeurt hetzelfde, ik weet niet bijvoorbeeld dat een nieuwssite niet laadt op mijn mobiel, maar op mijn laptop wel.

Dit alles gebeurde gedurende de dag, websites laden op één apparaat maar niet op de ander, op vier verschillende netwerken (thuis, werk, openbaar vervoer, mobiele data)

Is dat een Proton-probleem of een mij-probleem? :sweat_smile:

Ook was ik de hele tijd verbonden met Duitsland, dus ik zal proberen of dat iets verandert daarna en ik hou jullie op de hoogte.

Dank je vooraf voor de hulp :slight_smile:
Ook is Engels niet mijn eerste taal, dus ga alsjeblieft voorzichtig met me om x)

UPDATE:
als ik bijvoorbeeld via Duitse Proton-servers YouTube kijk, zegt het YT-logo “CH” dus dat is vreemd

after switching from German to Austrian servers, everything works fine.

Heden problemen op Nederlandse en USA-servers. Opgemerkt dat snelheidsmetingen 0,2 MB tot 2,0 MB downloadsnelheid aangeven wanneer het begint te gebeuren. Het enige dat het oploste was van server wisselen, vervolgens begon het weer na 15 tot 30 minuten. Ik moest vandaag ongeveer 20 keer van server wisselen.

Same probleem hier sinds gisteren.

Ik heb het op al mijn apparaten uitgeschakeld omdat sinds gisteren niets goed laadde (Android en Windows). Het was daarvoor snel.

Ik heb hetzelfde probleem met Duitse servers de hele dag. Sommige pagina’s laden gewoon niet.

Voor mij hielp het om van VPN-server te wisselen of de pagina meerdere keren te herladen. Daarna laadde het willekeurig na een paar pogingen.

Ik kan me voorstellen dat er een routeringsprobleem is tussen ProtonVPN en Deutsche Telekom (mijn ISP) of tussen de Proton-servers en de bestemmingswebsites. Ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken waar het probleem ligt, maar ik hoop dat het Proton-team al aan een oplossing werkt.

Vergelijkbare problemen op UK-servers, veel trager dan normaal. iOS apparaat

Snelheid van de verbinding kan door verschillende factoren worden beïnvloed, zoals de snelheid van je eigen ISP, locatie, serverbelasting, netwerkconfiguratie, enz.

Kun je ons laten weten met welke specifieke servers je dit probleem ervaart (bijvoorbeeld DE#5)?

Welke versie van de Proton VPN-app heb je momenteel geïnstalleerd?

Gebruik je toevallig antivirus-, firewall- of netwerkbewakingsapps?

Heb je download-apps (zoals torrents) op de achtergrond draaien?

Neem contact met ons op via de optie ‘Meld een probleem’ in het menu van de app met wat antwoorden op bovenstaande vragen zodat we het verder kunnen onderzoeken. Ondertussen kun je proberen enkele tips te volgen op https://protonvpn.com/support/increase-vpn-speeds om te zien of je verbindingssnelheid verbetert.

Probeer verbinding te maken met een ander land, dat werkte voor mij.

oh verdomme, bedankt voor de hulp maar ik kan dat eigenlijk niet echt vertellen.

Zoals in de post al gezegd, heb ik al van de server gewisseld en in de geschiedenis staat alleen “Duitsland”, waarschijnlijk omdat ik quick connect gebruik.

Op mijn Google Pixel 7 Pro heb ik momenteel versie 5.3.93.0 en op mijn pc en laptop heb ik versie 3.2.11 geïnstalleerd.

Ik heb Malwarebytes op mijn pc.

Afwisselend.

Dus zoals ik het ervaar, moet het een serverprobleem zijn, omdat ik verbindingsproblemen/snelheidsproblemen had op drie apparaten terwijl ik verbonden was met een Duitse server.

Ik weet dat het niet veel helpt van mijn kant, maar dat is alles wat ik kan zeggen.

Het probleem ligt niet bij een server, het is dat alle servers waarmee ik verbind hetzelfde probleem hebben.

Na 5-10-20 minuten ervaar ik een plotselinge snelheidsdaling. Dat gebeurt bij alle websites, alle servers, de hele tijd.

Ik heb geprobeerd het opnieuw te installeren - het werkt nog steeds niet.
Ik gebruik, net als de meesten van ons, de ingebouwde Windows 11 antivirus.

Ja, ik heb verschillende torrents draaien - en nee, het is niet te veel, het werkt niet eens met één torrent.

Ik zal het doen, ik gebruikte tot nu toe “snelste”.

Ja, ik ook, maar soms zijn er fouten.