Wat zijn de redenen dat je contact moest opnemen met de klantenservice?

Ik weet dat Spectrum nadelen heeft, maar ik doe wat onderzoek naar waarom Spectrum-klanten meestal contact opnemen met de klantenservice en hoe vaak hun problemen worden opgelost. Ik zou het op prijs stellen als je er zoveel mogelijk details over kunt geven.

De enige keer dat ik heb gebeld was voor internetuitval. We zijn zo afhankelijk van ons internet in dit huis. Toch heb ik in 6 jaar misschien twee keer gebeld.

Ik was een voormalige klant.

Ik belde om de dienst te activeren. Ik belde om de dienst te wijzigen. Ik belde over storingen. Ik belde om te annuleren. Ik belde om de annulering op te volgen toen de box voor de modem niet kwam alsof het werd geretourneerd.

Ik woon in een landelijk gebied in Kentucky en heb onlangs Spectrum-glasvezel bij mijn huis laten installeren. Mijn dienst werkt prima. De kabel van mijn buurman loopt van de utility-paal achter mijn schuur naar zijn huis, dat ongeveer 1500 voet is. De kabel was oorspronkelijk geïnstalleerd met 15 voet verticale afstand achter mijn schuur. Het is twee keer gevallen tot ongeveer 10 voet. Ik heb twee keer gebeld naar Spectrum om de kabel op te tillen, zodat ik er niet tegenaan zou lopen als ik apparatuur verplaatste.

Ik moest bellen omdat mijn kabel van de paal was getrokken, nog steeds verbonden met het huis en de kabel op mijn gras lag.

Ze waren erop gericht dat iemand aanwezig moest zijn voor de reparatie, dus ik moest een afspraak maken voor nadat ik thuiskwam van werk de volgende dag.

Toen ik thuiskwam, had iemand het al geregeld en moest ik mijn afspraak annuleren nadat ik had bevestigd dat alles weer werkte.

Ik ben een nieuwe klant, pas een maand dienst. Ik heb ze niet gebeld, maar heb online chat gebruikt om mijn ongenoegen te uiten over alle kortingen die in mijn installatie zijn overgeslagen en enkele licht afwijkende ping-tijden (naar mijn mening) en willekeurige vertragingen.

Ze stuurden de volgende dag een technicus, hij was een beetje een rotzak, vertelde me dat de installatie lelijk was maar dat het belangrijkst was dat het werkte, controleerde mijn lichtniveaus, deed wat configuratie aan de router, vertelde dat het gebruik van een VPN verdacht was, liep buiten, rook een paar keer van zijn nicotine-vape en vertrok weer.

Een paar dagen later deed mijn apparatuur een willekeurige reset, dus startte ik een andere chat. De volgende ochtend belde een hoofdtechnicus op of vroeg hij me om mijn verbinding te controleren omdat er waarschijnlijk een firmware-update was die mijn probleem had veroorzaakt en dat hij wat herconfiguraties had gedaan aan mijn apparatuur en dat het opgelost zou moeten zijn.

Ik heb het gecontroleerd, alles werkte goed en ik heb geen problemen meer gehad.

Ik moest bellen omdat een medewerker mijn dienst had gewijzigd zonder te melden dat de kosten/dienst waren gewijzigd en dat ik een korting zou verliezen. Ik probeerde lokale zenders te krijgen, en de streamingservice had ze niet.

Ik belde om de lokale zenders aan de streamingdienst toe te voegen. De medewerker zei dat ze waren toegevoegd, maar vertelde niet dat ze mijn dienst hadden veranderd en dat ik mijn korting op Gigabit-internet zou verliezen.

Verkeerde invoer op tv

Bewerk

De meeste eindgebruikers op deze subreddit hebben wat hersencellen, dus je krijgt geen nauwkeurig beeld van waarom mensen bellen.

Veel oude mensen bellen omdat ze geen familie hebben om te helpen.

Sommige problemen die af en toe voorkomen doordat apparaten niet goed werken.

Klanteneducatie vooral over snelheidsmeters.
Er zijn legitieme oproepen omdat dingen in de elementen breken of iemand infrastructuur heeft beschadigd.

Dit is waarvoor de calltracker er is.

Werk met bedrijfsklanten, vooral vanwege pakketverlies, zelden een upgrade. Alleen twee keer voor annuleringen.

Gewoon laten weten dat ik in een fractie van een seconde wil annuleren als ik betere opties heb in mijn gebied.

lol klinkt alsof Digital SVX & CX-medewerker hun huiswerk probeert te doen.

Ik heb meestal geen problemen met Spectrum. Ik belde onlangs omdat de ping op mijn gig-internet in de 500 zat. Ik deed een herstart en het was voor minder dan een dag half goed. Ik gaf ze tijd vanwege recente stormen en mijn app verwees naar een mogelijke storing door de storm. Gelukkig had ik de apparatuur nog niet geretourneerd en downgraden ze naar ultra. Dit loste mijn probleem volledig op. Ik moest bellen voordat om apparatuur te activeren. Het duurde lang om een signaal te ontvangen. De medewerker dacht dat het oké zou zijn maar vroeg zich af of ik een defecte modem had. Tijdens het laatste telefoongesprek werd vastgesteld dat het een defecte modem was. Ik blijf verbaasd dat ik niet werd aangeboden een nieuwe modem te krijgen om het probleem op te lossen. Maar ik ben tevreden met de beslissing. In ieder geval is mijn internet nu stabiel. De technicus was behulpzaam bij het activeren van mijn oude apparatuur. Ik had mijn apparatuur al aangesloten en wilde die gebruiken toen ik belde. Het duurde niet lang en de medewerker was vriendelijk.

Wees voorzichtig met wat je vraagt! Dit wordt een ruwe schets van wat ik naar de BBB en onze districtsadvocaat stuur, omdat het zelfs de federale consumentenbeschermingen overtreedt.

1. Verhuizen naar een nieuw appartement. We kregen veel advertenties die zeiden dat 300 GB internet voor $49,99 was, 12 maanden. Geweldig. Ik belde en werd verteld dat het voor mij $79,99 zou zijn. Niets wat ze konden doen. Ze matchen de advertentie niet, die was door de USPS-verhuismelding gemaakt - dus ze weten waar ik ben.

2. Iemand op Reddit zegt kortom dat het komt doordat het een nieuw appartement is. (Ik ben de eerste die er woont.) Ga naar de Spectrum-winkel. Ik doe dat. Ik ben blij! Ik meld me aan voor mijn $49,99 internet, maar ook voor Xumo, gratis voor 6 maanden, en $69,99 tv-pakket. We onderhandelen over gratis installatie, omdat ik anders naar Earthlink zou gaan. Ik voel me geweldig!

Totdat ik de bevestigingsbestelling per e-mail krijg. Er staan kosten op die we niet hebben besproken! $25,75 voor lokale uitzendingen… terwijl ik werd verteld en getoond dat lokale kanalen waren inbegrepen in het tv-pakket van $69,99. De Xumo-box was nu $5, niet gratis… de geadverteerde gratis wifi was niet inbegrepen.

Dus ik bel klantondersteuning voor de tweede keer. We verwijderen tv (het is nu goedkoper om onze DTV-streamingdienst te houden). Ik verifieer dat er geen installatiekosten zijn. We voegen de wifi toe, wat zonder een gratis telefoon $7 kost.

Wanneer de bevestiging binnenkomt, enkele uren later per e-mail, is het weer niet wat besproken. TV is verwijderd, maar de $5 Xumo-box niet (wat heb je eraan zonder tv-pakket?) En de installatie wordt nu in rekening gebracht.

1. Dus nu de derde keer bellen naar ondersteuning! De agent zegt dat hij niets kan doen aan de installatie, maar hij verwijdert de box.

Ik wacht nog steeds op de e-mail ter bevestiging dat dat inderdaad is gedaan.

Verborgen en onverwachte kosten zijn slecht - en illegaal.

Wat we echt geweldig vinden, is wanneer mensen een probleem melden en wordt gezegd dat iemand ter plekke moet zijn. Vervolgens spreekt die persoon zero Engels, en wij kunnen zien dat het internet offline is, oplossen wat we kunnen. Daarna krijgen we vrijwel altijd een escalatie van de klant, die zegt dat wij waardeloos zijn omdat we het probleem niet oplossen. We hebben bevestigd dat het internet werkt, wifi werkt, maar het blijkt om klant-eigendom te gaan dat we zogenaamd moeten oplossen en waar we geen kennis van hebben. Dus wie is de schuld? Zeker niet de persoon die geen Engels spreekt of de klant. Dit gebeurt meer dan mensen bedenken.

Als er een storm is… is vaak de stroom uit… en ook mijn vaste lijn.

Hoe moet ik Spectrum Klantenservice bellen om de telefoon en alles wat ik heb niet te laten werken te melden? Mijn vermoeden is dat ze al weten dat er uitval is… misschien kan ik de oude Indiase manier gebruiken en met rookwolken communiceren…lol

Ik heb geen mobiele telefoon… wil er geen of heb er geen nodig - ik ben met pensioen en de hele dag thuis anyway…¼. Ik heb een vaste lijn met Spectrum. Veel betere helderheid en geluid!.. is goedkoop… $20 per maand en onbeperkt gratis LD-bellen… heeft ingebouwd super voicemail-systeem (geen behoefte om er een te kopen). Ik kan zelfs alle inkomende voicemails ontvangen via mijn reguliere e-maildienst via Yahoo. Die e-mail bevat het hele en exacte telefoongesprek, zoals de beller het heeft achtergelaten… alleen nu in een e-mail… toont de tijd en datum dat die persoon belde.

De meeste Spectrum-klanten zijn zich niet bewust van deze coole voicemail naar e-mail… gratis. Voicemail heeft veel verschillende en technisch geavanceerde opties om uit te kiezen wanneer je het instelt… of veranderingen wilt maken. Heeft ingebouwde Spam Oproepdetectie—cool… en je kunt dat naar wens instellen… nu klink ik als een Spectrum-vertegenwoordiger…lol.

:white_check_mark:De benedenstaand is DE werkelijke “LEZBARE VOICEMAIL”… die ik zojuist heb ontvangen van mijn Yahoo e-maildienst… ik heb ook namen en telefoonnummers anonymiseerd voor privacy!:down_arrow:

:white_check_mark: LEZBARE VOICEMAIL VAN 24 maart 2025 om 09:06. Dit is Cardiologie en dit bericht is voor Sam Smith. Ik bel om je te herinneren aan je afspraak morgen, dinsdag 25 maart, om 13:00. Als je deze afspraak niet kunt, neem dan contact op met ons kantoor op 555-555-5555 Bedankt. Klik hier om je Leesbare Voicemail-instellingen aan te passen.

Bel de volgende keer niet. Verwijder het zelf met je apparatuur. Ze zullen het waarschijnlijk verbergen zodat ze er niet meer mee hoeven te dealen. Je krijgt kabels uit de lucht en een betrouwbaardere service. Als ze het niet goed willen repareren, dan zet je ze onder druk om het te laten doen.

Technici moeten niveaus achter de modem controleren met hun meter.

Klantenservice had het als een dropdown kunnen boeken of als een gevaarlijk probleemcode waar het systeem de technicus niet dwingt metercontroles uit te voeren.

Ook, als de apparatuur niet door een test komt waarin de rf-niveaus binnen een bepaalde marge liggen, dan laat het systeem de werkorder niet afsluiten zonder dat het management erbij betrokken raakt en de technicus punten verliest op zijn scorekaart.

En als de coax wordt doorgeknipt, wacht je minimaal 10 dagen op herstelling plus kosten als het jouw schuld is lol.

Ik heb de telefoonmedewerker precies verteld wat het probleem was. Ik heb ook gezegd dat ik de kabel zag en dat ik iemand nodig had om het opnieuw aan te sluiten op de paal. Mijn buren in het gebouw waren ook getroffen, maar zij vroegen of de persoon een telefoon had (buur had geen mobiele service, dus ze accepteerden het niet).

Mijn dienst was vóór en na het incident ongewijzigd. Het was een beetje traag (230 mB), maar ik wilde op dit moment geen gedoe met een modemwissel. Ik bezit mijn modem (SB6141) van toen Time Warner maandelijks wilde betalen en ik weet dat het verouderd is.