Wat is jouw ervaring met persoonlijke VPN-bouwers zoals Algo of Streisand?

Ik zie veel mensen praten over betaalde VPN-providers, maar ik vroeg me af wat mensen van tools zoals Algo en Streisand vinden, die je helpen een VPN op je eigen server op te zetten.

Ik heb in het verleden Algo gebruikt om een paar VPN’s op te zetten, en ik ben verrast dat het hier niet populairder is, daarom dacht ik dat ik het zou vragen. Zijn mensen benieuwd, niet geïnteresseerd, vonden ze het moeilijk te gebruiken, wat dan ook?

Peilingsenquête bekijken

Ik gebruik Streisand nu drie jaar, heb de server twee keer opnieuw opgestart vanwege OS-updates. Geen problemen, werkt als een ties, en heeft me veilig en wel gehouden. Geen problemen.

Is Streisand niet degene die je onder aanvallen brengt door allerlei protocollen te openen? Deze installaties zijn goed voor scriptkiddies.

Ik heb Streisand gebruikt, maar het was veel te veel voor mijn eenvoudige VPN-behoeften. Ik gebruikte GitHub - angristan/wireguard-install: WireGuard VPN installer for Linux servers op mijn crappy 1-core 512m vps van ionos en kreeg een werkende VPN met 130mbps. Ik vind het leuk omdat het sneller is dan alles anders dat ik op die server heb draaien, maar ook omdat het een qr-code uitspuwt naar de terminal wanneer het een clientconfiguratiebestand maakt, dus ik kon de app installeren en de code scannen en nu gebruik ik die VPN altijd als ik onderweg ben. De volgende stap is het testen van de prestaties op mijn router, hoewel ik ervan uitga dat als mijn crappy vps het aankan, mijn Linksys WRT32X met OpenWrt dat ook kan.

Ik begrijp dat dat een veel voorkomende klacht over Streisand is. Ik heb het nooit gebruikt, ik noem het alleen als voorbeeld. Algo is veel meer gericht op beveiliging en kleiner in scope.

Bedankt voor het delen!