ik bedoel, steelt Google zelf niet je gegevens of zo?
Ik heb Brave geprobeerd maar vond Brave Search/DuckDuckGo niet leuk. Google zoeken leek veel handiger.
meningen?
ik bedoel, steelt Google zelf niet je gegevens of zo?
Ik heb Brave geprobeerd maar vond Brave Search/DuckDuckGo niet leuk. Google zoeken leek veel handiger.
meningen?
Gebruik wat je prettig vindt. Ik gebruik ook een WebKit-browser om MV3-zooi te vermijden, maar gebruik nog steeds soms Google Search omdat het het meest handig is. Als je DuckDuckGo niet wilt gebruiken, gebruik dan gewoon Google.
Als je ooit een Google-account hebt gemaakt (YouTube), of een Google-dienst hebt gebruikt (Android, Chromium), hebben ze een profiel voor dat aangemaakt. Hoe meer ze je kunnen identificeren via trackers, advertenties en fingerprinting, hoe meer die profielen worden samengevoegd tot minder. Betekent dat ze weten wat je zoekt (ook controversieel), welke sites je bezoekt (self ook de shady), wanneer je dit doet, waar je bent (internetcafé, smartphone-geolocatie), wat je naam is, je adres, en je kring van relaties. Werk, familie, vrienden, enz. Ze kunnen dit gebruiken zoals ze willen. Zelfs verkopen aan andere entiteiten, die ermee kunnen doen wat ze willen. Gebruik Google niet, of op zijn minst blokkeren en zo veel mogelijk privacy etiquette volgen.
Blokkeer advertenties en trackers, gebruik wat je wilt.
Sommige handigere zoekmachines kunnen startpage of searxng zijn, die kunnen ophalen van Google. Google weet dat de zoekopdracht van waar de searxng wordt gehost.
Gebruik gewoon een VPN als je je zorgen maakt.
Google is een advertentiebedrijf en af en toe een technologiebedrijf nu. Ik weet dit omdat hun zoekmachine de afgelopen jaren VEEL minder werd in kwaliteit.
Dus als je niet wilt dat iemand constant probeert te achterhalen waar je woont, je interesses, je seksuele voorkeuren, en je vrienden om je beter te kunnen verkopen, gebruik dan misschien andere software.
VPN kan Google niet tegenhouden als je Google gebruikt voor je zoekopdrachten.