Ik heb geprobeerd Mozilla VPN te gebruiken om Mozilla’s werk te ondersteunen, maar ik heb constant problemen op zowel Arch Linux als Android, het is al maanden zo.
Op Arch Linux is de app vaak kapot na updates met “background service error” en “VPN tunnel activation fail”. Ik weet dat de enige officiele Linux-ondersteuning voor Ubuntu is, heeft iemand die Ubuntu gebruikt nog feedback?
Op Android is het probleem dat de VPN zichzelf zonder waarschuwing uitzet na een paar uur, wat een groot beveiligingsprobleem is.
Hoe zit het met de ontwikkeling van Mozilla? Hebben ze momenteel een staffingprobleem, en kan ik binnenkort een acceptabel niveau van service verwachten van deze betaalde dienst?
Ik heb eerder Mullvad gebruikt en had deze problemen niet, zover ik weet is het gebaseerd op hun netwerk. Moet ik maar gewoon weer overstappen op Mullvad?
Edit: voor het deel over Arch Linux, lijkt herstarten het probleem voorlopig op te lossen.
Ik heb mijn abonnement onlangs opgezegd omdat de Android-versie meerdere keren per dag stilletjes stopte met werken.
Ik heb een ticket ingediend bij de support en werd verteld dat het in twee verschillende versies zou worden opgelost. Na bijna zes maanden te wachten op de tweede van die oplossingen, werkte deze niet toen hij eindelijk kwam.
In dezelfde periode ging de Windows-versie van rotsvast tot ontzettend onbetrouwbaar.
Ik weet niet precies hoe ze dit hebben gedaan. Beide versies waren bij de lancering goed en werden langzaam slechter.
Bedankt voor je aanbeveling. Maar het roept wel de vraag op waarom ik Mozilla betaal in plaats van Mullvad, als ik iemand anders werk moet gebruiken om hun product te laten werken.
Maar ja, ik ben het ermee eens, de waardepropositie van Mozilla VPN is onduidelijk vooral nu de prijs niet bijzonder gunstig is (dat was het toen het voor het eerst werd gelanceerd).