Waarom zeggen sommige enquête-sites dat ik een VPN/proxy gebruik terwijl dat niet zo is?

ik gebruik geen proxy of VPN, gewoon een normale wifi. veel enquête-sites zoals poll pay en prolific tonen de enquêtes niet tenzij ik overschakel naar tethering van mijn mobiele data.

ik ging naar de “whatismyproxy” website en de resultaten zeggen dat ik geen proxy gebruik, en mijn locatie klopt bij waar ik me momenteel bevind. ik heb mijn pc-instellingen gecontroleerd en mijn proxy staat uit.

maar meerdere enquête-sites zeggen dat ze een proxy detecteren, dus er moet iets aan de hand zijn dat ik niet zie.

Bewerk: dit is echt mijn bericht (voor quickrewards ondersteuning)

Het gebeurt meestal wanneer jouw internetaanbieder (‘ISP’) wordt geblokkeerd door de site of enquêteaanbieder, of jouw IP/IP-range is geblokkeerd omdat iemand er sjoemelt. Als je ooit bandwidth-sharing sites hebt gebruikt, kan het zijn dat je IP ook is gemarkeerd.

Een andere mogelijkheid is dat jouw internetaanbieder gebruikmaakt van CGNAT en dat jouw IP, voor zover de site kan zien, heel vaak verandert omdat jouw ISP data verzendt en ontvangt vanaf een pool van IP’s in plaats van één enkel IP.