Waarom kan ik geen toegang krijgen tot TikTok met NordVPN?

Ik ben in de VS, dus blijkbaar is het TikTok-verbod net ingegaan. Ik heb mijn vrede er mee gesloten, maar ik had wel verwacht dat ik via een VPN toch toegang zou kunnen krijgen tot TikTok - ik ben vooral nieuwsgierig naar de technische redenen waarom dit niet lukt.

Wat ik doe: vanuit de VS gebruik ik NordVPN om via Nederland te routeren. Als ik een IP-zoekwebsite bezoek, wordt ik in Nederland gelokaliseerd, dus dat gedeelte werkt. Toen ik TikTok probeerde te openen in een normale browser, werkte het niet, maar ik dacht dat misschien kwam omdat het naar mijn cookies keek en kon zien dat ik een US-gebaseerd account had, ook al kwam het verzoek van buiten de VS. Dus ik probeerde opnieuw in een incognito browservenster, maar ik kreeg dezelfde 403-fout.

Ik ben verbaasd dat dit überhaupt mogelijk is. TikTok is niet verboden in Nederland, en ik weet niet hoe TikTok zou kunnen beweren dat het incognito verzoek niet uit Nederland komt. Het is niet alsof ik locatiepermissies heb gegeven, dus mijn IP zou de enige informatie moeten zijn die het over mijn locatie heeft, toch?

Ik had eerder problemen met streamingsinhoud die in Nederland beschikbaar zou moeten zijn maar niet voor mij via NordVPN. Is NordVPN gewoon slecht, en blokkeren websites zijn IP-bereiken, of wat?

Bewerking: ik heb een paar andere landen geprobeerd en geen ervan werkt, om problemen specifiek met Nederland uit te sluiten.

Een paar communityleden zijn hier een gids begonnen, dus als je iets hebt gevonden dat werkt, voeg je oplossing dan ook toe: https://www.reddit.com/r/nordvpn/comments/1i4u7bd/heres_how_to_get_around_the_tiktok_ban/

Waarschijnlijk omdat het verbod niet specifiek op Amerikaanse IP’s is.
Het verbod geldt voor door de VS gemaakte accounts of accounts geregistreerd bij de VS.
Dus ik ga ervan uit dat als je een nieuw account aanmaakt dat niet geregistreerd is in de VS, het zou werken.