VPN-providers die handmatige Wireguard-verbindingen toestaan..aanbevelingen?

Ik wil een router-oplossing opzetten met een “wireguard” tunnel zodat ik geen speciale clients op alles in huis hoef te installeren en sommige dingen niet kan. Ik zou liever alleen het verkeer van de apparaten die ik wil, door de tunnel leiden.

Het lijkt erop dat sommige van deze providers het of heel moeilijk maken of bijna onmogelijk omdat ze de publieke en private sleutels, endpoint-informatie en andere benodigde info niet verstrekken. Nordvpn is er een die dit niet officieel ondersteunt.

In plaats van een omslachtig proces ben ik op zoek naar een provider die dit vanaf het begin ondersteunt.

Ik wil mijn openwrt, ddwrt etc. configureren om handmatig via wireguard te verbinden met de ingebouwde Linux-kerneltools. Als iemand een betaalbare vpn-provider aanbeveelt die goed is met videostreaming, algemeen surfen, e-mail etc., laat het me weten. Betaalbaar … zoals minder dan $5 per maand. Ik heb gehoord dat surfshark dit ondersteunt, maar ik wacht nog op hun reactie.

Mullvad laat je elke wireguard-client gebruiken die je wilt, inclusief een router.

Hun documentatie bevat zelfs instructies over hoe je het op OpenWRT installeert.

Hangt ervan af wat je probeert te doen. Je kunt zelf een vpn als thuisbasis gebruiken met een glinet Brume. Mango werkt goed als zowel client als server, maar niet zo goed als een Brume.

Als je op zoek bent naar een klassieke vpn-dienst die verschillende punten over de hele wereld aanbiedt en je de mogelijkheid geeft om wireguard-servers te configureren, werkt privatevpn goed (ik heb een maand proefversie gekocht om te zien hoe het werkt, en toen een contract van 3 jaar afgesloten).

Mullvad (de enige die je toelaat je eigen private sleutels te gebruiken), Windscribe, Protonvpn (er is zelfs een goede gratis laag als je maar één apparaat nodig hebt), en vele andere. Ga gewoon naar hun documentatie, zoek op wireguard, en kijk of ze tutorials hebben. Zo kun je zien of ze het ondersteunen.

Het verkrijgen van de sleutel van Nord is trouwens niet moeilijk.

UpVPN heeft beheerde WireGuard-servers; hiermee kun je WireGuard-configuraties downloaden en zo verbinding maken met router of elk apparaat met de officiële WireGuard-apps.

Proton ondersteunt het. Ik gebruik OPNsense en zij hebben een goede gids over hoe je het instelt.

We bieden een Wireguard-configuratiegenerator voor OpenWRT en DDWRT in het ledengebied.

Ik vind AirVPN fijn omdat ze ook poortforwarding ondersteunen.

Gelijk. Wireguard is een protocol en de verschillende VPN’s voeren daarboven dingen uit. Daarom zie je niet de gebruikelijke Wireguard-details. Het is opzettelijk. Mullvad is bijna het dichtstbijzijnde bij wat je wilt.

Hoe zit het met Mullvad qua prestaties en kwaliteit? Is het streamen goed en kunnen ze geo-geblokkeerde sites omzeilen?

Interessant dat je GI-routers noemt. Ik overweeg er een te kopen… wat vind je ervan?

GL-MT6000

Ik wil gewoon een vpn zodat ik mijn smart-tv of laptop kan verbinden en Netflix en andere content kan streamen, waarvan sommige geo-geblokkeerd zijn, zodat ik dat kan omzeilen. Behalve dat… algemeen surfen op internet en sociale media etc.

Ik probeer er geen zaken mee te doen.

Verwijs je naar tools van github? Van wat ik heb gezien, moet je eerst een geldige verbinding met hen hebben. Dat is het eerste probleem dat me zo erg frustreerde dat ik besloot dat het een goede leerervaring was en ik gewoon de router manier wilde doen.

Ik meldde me aan omdat hun snap-app nu beschikbaar was en ik het op mijn openSUSE-laptop wilde gebruiken, het werkt niet voor mij. De enige verbinding die ik nu heb, is met een Android-telefoon.

Ik zou een vm kunnen opzetten en hun client op Ubuntu zetten, alleen voor het verkrijgen van de sleutels, maar waarom zou ik dat moeten? Waarom supporten ze niet gewoon het geven van mijn sleutels? En de endpoint-informatie etc. die ze weigeren te verstrekken. Ze doen dit voor openvpn, waarom niet voor wireguard?

Wat is je ervaring met Proton? Ik heb gehoord dat het niet zo geweldig is? Wat is je prijsniveau?

Hoe zou je jezelf beoordelen wat betreft streamingskwaliteit en het omzeilen van geo-blokken, uptime en het wassen van geblokkeerde IP’s?

Bieden jullie ook aanbiedingen zoals twee-jaarspakketten voor een lagere prijs voor de basistekst?

https://torguard.net/

Ik weet dit.. het is best belangrijk om toegang te hebben tot sleutels en info om een tunnel te vormen.

Niet duidelijk wat je nodig hebt of waarom en hoe het in je netwerk past, dus ik kan geen commentaar geven of dit aan je behoeften zal voldoen.

Ik draai een Wireguard-client op een GL-iNet Mango van een paar jaar geleden en tot nu toe doet het precies wat het moet doen. Ik overweeg over te stappen op de TP-Link ER605v2 als ik meer capaciteit nodig heb.

Dan zou elk glinet-router moeten werken en zoiets als privatevpn gebruiken om in te schakelen. Op de glinet kun je het configureren als client met de config-bestanden die je van privatevpn krijgt, en je kunt ook andere functionaliteiten inschakelen zoals adblock en dergelijke.

Om het duidelijk te maken, ik ben dit alleen als privépersoon aan het ondersteunen en heb al mijn apparaten/abonnementen gekocht. Je kunt zelf een Raspberry Pi gebruiken in plaats van een glinet, maar dat is wat meer werk, en voor de VPN-provider heb ik nog niemand anders gevonden (hoewel ze dat misschien wel zijn) die deze specifieke behoefte voldoet.

Verwijs je naar tools van github

Ja, maar niet die je denkt. Ik heb het over mijn eigen opmerking :wink:

Als je op Linux bent en curl en jq hebt geïnstalleerd, kun je gewoon de commando’s kopiëren en plakken. Als je op Windows bent, heb je alleen curl. Verwijder gewoon alles na en inclusief | jq uit het commando en haal de data handmatig op.

Hun app is open source, dus het is niet echt een geheim hoe je het krijgt, mensen hebben gewoon geen zin omdat het installeren “werkte”