Ik heb AdGuard gekocht om VPN te gebruiken op mijn iPhone naar LA (ik ben in Texas). Ik dacht dat ik via een LA-server kon VPN’en, wat zou betekenen dat de GPS op mijn iPhone in LA zou tonen. Het werkt niet. Is dit mogelijk met AdGuard VPN?
Je netwerklocatie “is” in LA wanneer je verbonden bent met Adguard VPN, maar je iPhone zal je “exacte” geolocatie tonen op Kaarten of de apps die de locatiediensten geactiveerd hebben, omdat de iPhone de GPS-satellieten gebruikt om jezelf op de kaart te lokaliseren. Wanneer je op het web surft, als je Private Relay uit staat, zal de netwerklocatie aangeven dat je in LA bent aangezien de webpagina’s geen directe toegang tot je GPS hebben.
Er zijn meerdere manieren om je echte locatie te detecteren wanneer je VPN gebruikt. Veel sites kunnen de tijdzone op je apparaat detecteren door een speciale javascript-code in hun pagina’s te plaatsen, zodat wanneer je een pagina opent, de site je LA IP-adres ziet, maar ze zullen ook zien dat je niet in Pacific tijd bent.
De VPN-dienst die je kunt proberen (ik heb het nooit gebruikt) is Windscribe. Ze zeggen dat hun browserextensies GPS kunnen spoofing en ook je tijdzone kunnen aanpassen aan die van je VPN-verbinding. Ik weet niet zeker of deze functies beschikbaar zijn in hun mobiele apps.
Als AdGuard mensen dit lezen - overweeg dan deze functies zo snel mogelijk toe te voegen, samen met IP-adresrotatie.