VPN = niet in staat om de lamp te controleren

Ik heb een LIFX BR30, hij is verbonden met mijn wifi, cloud-enabled en functioneert perfect, maar op het moment dat ik mijn telefoon via VPN verbind, boom, kan er geen verbinding mee maken, en als ik de Lifx-app herstart, krijg ik een scherm dat eruitziet alsof ik geen lamp heb, en deze nooit heb toegevoegd! Maar als ik mijn VPN ontkoppel, boom hij verschijnt!

Nu, mijn VPN werkt voor alles wat ik doe behalve Lifx, het is WireGuard, het is afgesloten op mijn thuisrouter, het heeft zowel IPv4 als IPv6. Er is geen firewall voor de VPN op de router behalve NAT voor IPv4 verkeer naar internet. Ik werk al meer dan 6 jaar in netwerken, ik ben vrij zeker dat er niets mis is met de VPN zelf. Hetzelfde gebeurde vroeger op een andere WireGuard-server die ik had, volledig anders geconfigureerd.

Het probleem doet zich voor of ik nu op 4G of wifi ben, ik wil dat mijn VPN altijd aanstaat, maar dat betekent dat ik mijn lamp niet vanaf mijn telefoon kan bedienen.

Heb je ideeën?

Je VPN leidt waarschijnlijk al het verkeer van je apparaat via de VPN-server. Daardoor verlies je toegang tot het lokale netwerk.

Je moet split tunneling inschakelen om lokale toegang toe te staan. Maar dat ondermijnt waarschijnlijk het doel van de VPN waarvoor je het gebruikt. :wink:

IoT-apparaten kunnen over het algemeen nauwelijks verbinding maken met thuis-wifi-netwerken, verwacht je dat ze ook VPN’s aankunnen?

Je hebt gelijk, Lifx zal niet verbinden als je via een VPN gaat. Vervelend maar dat is Lifx.

Ik zou gewoon een lokale route instellen op je router. Het klinkt alsof je wifi gebruikt, alles werkt, je telefoon is verbonden met je lokale netwerk en toont de lokale lamp. Je schakelt over op VPN en netwerkadressen veranderen, maar toont nog steeds dat je op wifi bent met een lokaal IP. Je telefoon kan de lamp gewoon niet zien. Probeer continu te pingen naar de lamp met en zonder lamp.

Tracert met VPN? Wat laat dat zien?