VPN met I2P, Tor en Yggdrasil

Tot nu toe zitten we op selfhosted, en ik denk dat iedereen wel weet van Docker.

Ik heb een image gemaakt voor Docker met een VPN-server die elke site kan openen via TOR of I2P, gebaseerd op de top-level domeinnaam: *.i2p, *.onion. Voor Yggdrasil kijkt het naar IPv6-adressen en opent het als het binnen het Ygg-bereik valt.

Mijn doel was om af te komen van alle clients, programma-installaties en al dat gedoe. L2TP VPN is een ingebouwde VPN en werkt voor Windows 10, iOS en Android.

Je kunt bijdragen als je ideeën hebt over hoe het te verbeteren.

https://github.com/thedmdim/rollter

Mijn container draait nu 4 maanden en is dus redelijk stabiel.

Cool project. Ik neem aan dat de meeste mensen hier weten wat Tor is, en minder bekend zijn met I2P en Yggdrasil. Hier zijn een paar korte uitleggen voor degenen die er niet naar willen zoeken.

Yggdrasil (https://yggdrasil-network.github.io/) - Yggdrasil is een overlay-netwerkimplementatie van een nieuw routeringsschema voor mesh-netwerken. Het is ontworpen als een toekomstbestendig, decentraal alternatief voor de gestructureerde routeringsprotocollen die tegenwoordig op het internet en andere netwerken worden gebruikt. Het biedt end-to-end versleuteld IPv6-routering tussen alle netwerkdeelnemers. Peering tussen knooppunten kan worden geconfigureerd via TCP/TLS-verbindingen over LAN’s, point-to-point verbindingen of het internet. Hoewel het Yggdrasil-netwerk IPv6-routering tussen knooppunten biedt, kunnen peering-verbindingen worden opgezet via IPv4 of IPv6.

I2P (https://geti2p.net/) - Het Onzichtbare Internet Project (I2P) is een volledig versleutelde privénetwerklaag. Het beschermt je activiteit en locatie. Peers maken een deel van hun bronnen, vooral bandbreedte, beschikbaar voor andere netwerkdeelnemers. Dit stelt het netwerk in staat te functioneren zonder afhankelijk te zijn van gecentraliseerde servers. I2P verbergt de server voor de gebruiker en de gebruiker voor de server. Al het I2P-verkeer is intern voor het I2P-netwerk. Verkeer binnen I2P interageert niet direct met het internet. Het is een laag bovenop het internet en gebruikt versleutelde unidirectionele tunnels tussen jou en je peers. Niemand kan zien waar het verkeer vandaan komt, waar het naartoe gaat of wat de inhoud is. Bovendien biedt I2P weerstand tegen patroonherkenning en blokkades door censoren. Omdat het netwerk afhankelijk is van peers om verkeer te routeren, wordt locatieblokkering ook verminderd.

Geweldig project - ik ga er zeker meer naar kijken.

Twee ‘verbeteringen’ komen meteen in me op (ik weet niet of ze al geïmplementeerd zijn of dat het ontbreekt en hoe het te implementeren):

• De optie om het verkeer standaard via een van de netwerken te routeren. Bijvoorbeeld, al het browsen gebeurt automatisch via TOR.
  • Een interne netwerkinterface voor al het verkeer. Vergelijkbaar met de VPN, maar een directe netwerkinterface voor andere containers/VM’s.

Al met al geweldig project en ik ga er dit weekend mee spelen. In de tussentijd: een nuttige award :wink:

Lijkt geweldig, ik ga het snel opzetten en testen.

Heel coole initiatief!
EmerDNS (Emercoin Tech Solutions) ondersteunt .i2p en .ygg
.onion is een totaal andere (honeypot)
zie je op github