Vpn, is het de moeite waard?

Ik denk aan investeren in een vpn, maar zal het helpen met de serverspoor die veel te veel voorkomt in onze games?

Vpn zal altijd de latency verhogen. Altijd

VPN vermindert niet de ping. En de serverlag moet aan de andere kant opgelost worden, niet aan jouw kant.

Dus het is de moeite waard om het te kopen?

niet in mijn geval. Waarschijnlijk een probleem met mijn ISP trouwens

VPN vermindert de ping in mijn geval. Ik krijg stabiele 175-200ms zonder, en 60ms met Cyberghost VPN aan. Het vreemde is dat dit pas ongeveer een week geleden begon. Ik speel sinds november en heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Alles wat ik over VPNs heb gelezen zegt dat het de ping verlaagt… is dat alleen een verkooppraatje of wat?

Gebruik nooit een VPN voor gaming, tenzij je lokale game-server op de een of andere manier gehandicapt is waardoor de latency-winst van een VPN de moeite waard zou maken.

VPNs zijn geweldig om regionale streamingblokken te ontgrendelen (bijvoorbeeld Amerikaanse Netflix vanuit Europa) en om je verbinding te beveiligen, aangezien dat al een probleem is.
Voor gaming daarentegen, zullen ze alleen maar de ping verhogen.

Het verlaagt de ping niet. Ik gebruik VPN voor downloaden, ik krijg dezelfde snelheden maar mijn ping neemt toe.

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar dat is onzin. VPN laat je verbinden met een andere server, zodat je kunt doen alsof je op een andere plek bent. Dat betekent dat je gegevens eerst naar de VPN-server reizen voordat ze naar de game-server gaan. Dat verhoogt de ping.

VPN is handig als je je gegevens, locatie wilt verbergen of toegang wilt krijgen tot iets dat anders niet beschikbaar is in jouw regio. Het is niet goed voor gaming.

Inderdaad, het enige verschil is dat je nog een punt toevoegt waar de verbinding doorheen moet voordat hij de uiteindelijke bestemming bereikt.