VPN inschakelen wanneer je de thuisnetwerk verlaat?

Ik draai een PiHole met PiVPN op mijn thuisnetwerk. Ik vraag me af hoe mensen regelen dat wireguard wordt ingeschakeld wanneer je je thuisnetwerk verlaat. Ik vergeet altijd om het aan te zetten wanneer ik het huis verlaat.

Als ik thuiskom, moet ik de VPN uitzetten om Sonos te gebruiken. Ik ben niet goed genoeg om firewallregels te maken die me toestaan om via VPN toegang te krijgen tot Sonos, ik heb het geprobeerd.

Zijn er suggesties of ideeën?

Wireguard app op iOS heeft deze optie. Ik gebruik het bijna 1 jaar.

Alleen split tunneling, dus dns-vragen gaan erdoor

Tasker.

Gebruik de On Demand functie van de WireGuard-app. Je kunt je thuis wifi SSID uitsluiten. Het werkt geweldig.

als je telefoon een statisch IP heeft, zou je een python script kunnen maken om je volgende werk te monitoren en dingen te doen (vpn aan) wanneer je telefoon disconnecteert en vice versa.

Ik heb dit gedaan met Tasker en OpenVPN. Het werkte geweldig, maar het verbruikte mijn batterij.

aromatische fade kus unieke water kwaak foutief vruchtbaar geheimzinnig timmerman

Dit bericht is massaal verwijderd en geanonimiseerd met Redact

Het is nog niet op Android : (

Helaas blokkeert mijn werk WiFi VPNs nadat ik verbonden ben, ik moet verbinden voordat de VPN, voordat de WiFi, zodat de automatische verbinding op WiFi niet voor mij werkt.

Ik ga dit bekijken. Ik heb ook aanwijzingen gevonden over hoe je evenementen kunt instellen.

https://collinmbarrett.com/android-tasker-openvpn/

Tasker werkt met Android Wireguard. Ik moest de Wireguard-opties inschakelen in de app voor externe controle en kernelintegratie zodat het naadloos werkte. Het is over het algemeen geweldig, maar schakelt soms niet automatisch over.

Ik gebruik Android, ik zie die optie niet voor Wireguard.

Waar draait dit precies, wanneer je dit voorstelt?

Ben echt benieuwd of je de vraag, het probleem, misschien hebt verkeerd geïnterpreteerd, of een compleet nieuwe, linkse oplossing hebt.

Ik heb Android, deze functie is nog niet beschikbaar

Ja dat is het. Ik gebruik het op mijn Samsung note 20. Een keer je in je pi bent, typ:
Pivpn -a (voeg client toe)
Voer de naam van de client in
Pivpn -qe (genereer qr-code voor wireguard)
Selecteer het nummer dat bij de client hoort
En scan vanuit een wireguard app

Ik gebruik het altijd wanneer ik op school ben om toegang te krijgen tot mijn thuisnetwerk.

Bedoel je “Toestaan van Remote Control Apps” in de instellingen? Ik heb die functie net ingeschakeld. Wat zijn de volgende stappen als je dat niet erg vindt?

Het zou in Android “Always-on VPN” kunnen heten. Ik weet niet of het je toestaat om wifi SSID uit te sluiten zoals iOS.

Het kan inderdaad draaien op de server die de pivpn en pihole draait. Ik heb zelf een python script dat iets soortgelijks doet.

Zorg dat je bèta hebt van zowel Tasker als Wireguard geïnstalleerd.
Ik gebruik verbinding met mijn thuis wifi om het inschakelen en uitschakelen van Wireguard te activeren. Zo verbruikt het geen locatie en batterij voor die dienst.

Dit helpt.

Dit moet client-side worden uitgevoerd, op het apparaat (de telefoon).

Er is geen externe oplossing hiervoor.

OP wil hun VPN activeren op hun mobiele apparaat wanneer ze het huis verlaten.

Een externe factor kan dit niet regelen.