Hi
We hebben een behoefte om externe artsen de mogelijkheid te bieden om diagnostische beelden te lezen. Softwarebedrijf dat de software levert om de beelden te lezen, geeft aan dat minimaal 500 Mbps doorvoersnelheid nodig is. Ook wordt VPN via software NIET ondersteund. Beelden worden opgeslagen in ons datacenter.
Ik overweeg Palo Alto, Cisco, Fortinet als mogelijke oplossingen (hardware VPN-apparaat).
Welke andere technische opties kan ik overwegen behalve hardware VPN-apparaat? Ik ben bezorgd over de hoeveelheid ondersteuning die nodig is wanneer dingen niet werken zoals verwacht.
VPN-software is clientsoftware die op de pc draait die de beelden analyseert, bijvoorbeeld Cisco AnyConnect.
Elke router met een geïnstalleerde VPN kan volgens mij als een «hardware VPN» worden beschouwd.
Ik begrijp ook niet wat ze bedoelen met «software VPN». Elke VPN is toch software, nietwaar?
Ik zou een paar lokale ziekenhuizen bellen, of praten met die artsen die op afstand moeten werken, en vragen welke verbindingen hun organisatie gebruikt. Misschien kun je je connectiviteit uitbesteden aan hun provider, als dat mogelijk is. Het softwarebedrijf dat je noemde kan waarschijnlijk een paar serviceproviders vermelden waarmee ze samenwerken.
Je wilt geen HIPAA-compliance problemen krijgen, en je hebt waarschijnlijk geen tijd om je eigen huis-tuin-en-keuken-oplossing te troubleshooten. Natuurlijk, je kunt je eigen high-performance router maken voor een paar honderd dollar, maar het is waarschijnlijk beter om er een te huren bij de provider, zodat het hun probleem is als de verbinding uitvalt.