Hallo iedereen. Is het de moeite waard om een VPN aan te schaffen om pakketverlies en ping te verminderen? Ik heb ook soms problemen met inloggen, dan zegt het foutmelding e84: “Te veel inlogpogingen op jouw locatie. Probeer het later opnieuw”. Help alsjeblieft.
Kort antwoord nee, lang antwoord misschien.
Ik ben een netwerkingenieur van beroep; wat je moet proberen uit te vinden is welke route jouw data aflegt naar de SEA-server.
Laten we iets verzinnen om het visueel te maken.
Stel dat je in Nieuw-Zeeland bent, en je verbindt met SEA.
Je zou kunnen ontdekken dat je dataverkeer NZ (1 sprong) > AU (4 sprongen) > China (2 sprongen) > Singapore (1 sprong).
Als Australisch weet ik dat data binnen het land vaak via Sydney moet gaan.
Dus als je in Queensland bent, moet je minstens nog een staat overslaan (naar Sydney), voordat het wordt doorgegeven, waarschijnlijk naar West-Australië, en dan naar SEA (via China, daarna Singapore).
Als een andere willekeurige hypothese, stel dat je een tunnel hebt naar Papoea-Nieuw-Guinea. Dan zou je kunnen overslaan
NZ (1 sprong) > Papoea (1 sprong) > Indonesië (1 sprong) > Singapore (1 sprong). Dit vermijdt de grote vertraging die ontstaat door koperen verbindingen die data bounce rond Australië.
Dus kort samengevat, het gaat erom welke route jouw data aflegt, en of het forceren van een andere route, minder of snellere sprongen oplevert.
Als je kunt bevestigen dat het antwoord JA is, dan is het beter om een VPS te huren en je eigen WireGuard-server te draaien.
Zo wordt je data niet gestolen door een anonieme VPN-eigenaar, en kun je precies bepalen waar jouw server staat, zonder overhead van andere gebruikers.
Probeer Mudfish VPN.
Hoi. Ik ben in de SEA-regio. Ik ervaar vaak packetverlies tot 60. Gaat een VPN mijn connectiviteit verbeteren? Ik heb 60-70 ms ping op SEA/Japan server. Zal dit zorgen voor een soepele verbinding?
Precies. De routing van je ISP kan soms problemen veroorzaken (ik ondervind dat zelf ook) en het gebruik van een VPN kan ervoor zorgen dat je verbinding met een game-server de beste route volgt.
Mijn hoofd brandt… Ik woon in Japan en hoop op betere SEA ping omdat Japan-server onplaybaar is.
Ja, 100%. OP, als je een eenvoudige manier wilt om routings te wijzigen/controleren, raad ik Mudfish aan.
Hoi. Maakt Mudfish ping en pakketverlies beter?
Ja, als routing het probleem is. Je weet het niet totdat je het probeert. Het kost $3 om 3 maanden bandbreedte te proberen. Het werkt via de browser, dus makkelijk om te proberen.