VPN-advies nodig

Weet iemand of het gebruik van een VPN je locatie kan verbergen wanneer je in- en uitklokt via ADP of andere werkvolgsystemen?

Niet bekend met ADP, maar als het werkt via een mobiele app, zal het waarschijnlijk vragen om de GPS-locatie van je apparaat in plaats van te gokken op basis van je netwerkverbinding, dus een VPN zou dan niets doen.

Persoonlijke VPN’s kunnen je locatie verbergen en verkeer versleutelen, maar zodra je op het netwerk van het bedrijf bent, kunnen ze nog steeds activiteit volgen via monitoringtools op netwerkniveau.

Wat je ook denkt, je kunt er beter vanuit gaan dat de industrie hier al over nagedacht heeft, en manieren heeft om dat gedrag te detecteren en te ontmoedigen.

Neem je computermuis, bijvoorbeeld. Bedrijven eisen dat thuiswerkers de volledige dienst op hun bureau blijven. Om te bewijzen dat je aan je bureau zit, volgen ze muisbewegingen.

Mensen hebben muisbeweegapparaten bedacht, die je muis automatisch laten waggelen zodat het lijkt alsof je actief bent, maar je bent niet echt aan je bureau.

Als reactie daarop bedachten bedrijven algoritmes om muisbeweegapparaten te detecteren.

Het is een wapenwedloop, elke kant probeert iets nieuws, en de andere kant bestrijdt het. Eindeloze strijd.

Dus wat je ook overweegt, weeg goed of het het risico waard is je baan te verliezen. Want je kunt er vrij zeker van zijn dat ze er al over nagedacht hebben en manieren hebben om het te weerleggen.

hmmm bedankt voor de input, ik ga er zeker naar kijken

bedankt voor de input… hopelijk werkt het!

wah ja, absoluut! Ik overweeg dat zeker!!! bedankt voor je doordachte inzicht. Ik zie dit eigenlijk als een teken om een nieuwe baan te zoeken! (vanwege de huidige woonomstandigheden)

het zou niet via een smartphone zijn, maar via de ADP-website op een laptop. zou dat uitmaken?

Zoek niet meteen een nieuwe baan omdat je dit probleem hebt genoemd. Veel werkgevers stellen dit soort systemen in. Als het slechts één werkgever was, zou je geen honderden muisbeweegapparaten op Amazon vinden. Wat ik bedoel, is dat de populariteit van die apparaten komt doordat veel, heel veel werkgevers dit hebben ingesteld.

Dus switch niet meteen van baan doordat je dat denkt. Want je kunt hetzelfde tegenkomen waar je ook werkt.