Hallo! Ik heb een reis gepland binnen minder dan twee weken en ik probeer de evisa te krijgen. Nadat ik uiteindelijk ontdekte dat ik de nieuwere website moet gebruiken - evisa.gov.vn (de oude liet me niet eens de aanvraag invullen) - liep ik tegen een ander probleem aan. Elke keer dat ik op de betaalknop klik verschijnt dit bericht: “De betaling is mislukt, maak alstublieft een profiel aan en probeer het opnieuw”. Wat moet ik doen, kan iemand helpen?
Hoi, GEEN MACBOOK OF IPHONE OF APARATUUR MET IOS GEBRUIKEN
Na deze opmerkingen hebben we 10 keer geprobeerd met e-mails, en verschillende browsers maar het hielp niet.
Na het proberen met een Windows-laptop met Edge browser werkte het wel. Succes
Ik was belast met het indienen van visumaanvragen voor onze groep van 4. Om een lang verhaal kort te maken, duurde het in totaal 15 pogingen over een periode van 24 uur voordat ik alle 4 de aanvragen kon betalen.
Gedurende het proces heb ik geprobeerd:
- 2 verschillende e-mailadressen (beide gmail)
- 2 verschillende creditcards (Visa, MC, verschillende uitgevers)
- 2 verschillende computers (ChromeOS, Windows)
- 1 browser (Chrome)
- op alle tijden van de dag
Ik kon geen specifiek patroon ontdekken in de fouten (zelfde als jullie allemaal hebben gerapporteerd) of in de succesvolle indieningen.
Pro tips:
- Het was handig om een account aan te maken met het (tweede) e-mailadres. Daarna, na het inloggen, kon ik een eerder opgeslagen aanvraag opnieuw proberen of een nieuwe aanvraag maken met hetzelfde e-mailadres. Dus ik hoefde niet voor elke aanvraag een nieuw e-mail te gebruiken.
- Als je hetzelfde e-mailadres gebruikt voor een nieuwe aanvraag, vergeet dan niet het vakje “maak account aan” uit te vinken.
- Upload eerst de foto’s. De pagina met paspoortpagina wordt gescand en de gegevens worden eruit gehaald en ingevuld, dit voorkomt typen en mogelijke fouten.
- In sommige dropdown-menu’s (district, wijk etc.) staan de waarden niet gesorteerd. Als je niet meteen vindt wat je zoekt, blijf dan omhoog/omlaag scrollen.
- De naam van de luchthaven in Hanoi is “Noi Bai International”. De naam van de stad is “Ha Noi City”.
- Na de eerste poging(en) heb ik namen, adressen, telefoonnummers etc. in een document gezet zodat ik ze makkelijk kon kopiëren/plakken tijdens het invullen.
Ik heb een e-mail naar de supportlijn gestuurd over de fouten, maar ik wacht nog op een reactie.
Wat een… ervaring!
Dit probleem heb ik ook meerdere keren gehad, en hier is de oplossing:
Wanneer je je eerst registreert, is er een link naar https://vietcombank.nganluong.vn/ die misschien niet opent als je in bepaalde landen bent, zoals Frankrijk.
Om dit op te lossen, moet je die link openen via een VPN met een server in Vietnam. Als je je VPN vanaf het begin op Vietnam zet, werkt het misschien soepeler, maar ik heb het niet geprobeerd.
Dit gebeurde bij mij en ik heb verschillende creditcards geprobeerd totdat er eindelijk eentje werkte.
Ik heb hetzelfde probleem, ik kom niet op de betaalpagina, ik heb al 3 keer verschillende profielen gemaakt en VPN geprobeerd en alles. Als iemand een oplossing heeft, laat het me zo snel mogelijk weten!!