Ik merk de laatste tijd dat sommige websites en afbeeldingen op sommige websites geblokkeerd lijken te worden op mijn thuisnetwerk (Verizon 5G). Redbubble is daarbij het duidelijkste voorbeeld – als ik op mijn thuis Verizon 5G-netwerk zit, laden de afbeeldingen niet op mijn computers of mijn telefoon. Als ik de wifi uitzet op mijn telefoon en direct verbonden ben met Verizon 5G, laden de afbeeldingen wel. Als ik op mijn thuisnetwerk ben op een computer of mijn telefoon en ik zet een VPN aan, laden de afbeeldingen weer prima. Twitter is een ander voorbeeld, het blijft steken op “X” en laadt niet. Is er iemand anders die dit probleem ook heeft?
Heb je IP Passthrough of een DMZ ingeschakeld in de instellingen van de Verizon-router? Er zijn momenteel bekende problemen met deze instellingen die allemaal soorten paginalaadproblemen veroorzaken.
Er is een andere draad die lijkt te hebben opgelost voor sommige mensen, inclusief mezelf. YMMV. https://www.reddit.com/r/verizonisp/s/mkqXF73YmP
Voor mij heb ik IP Passthrough ingeschakeld op de Verizon-router, de MTU-instelling aangepast op mijn TP-Link persoonlijke router (niet de Verizon-router), en toen laadden de sites die problemen hadden prima en kon ik weer VPN gebruiken op mijn thuisnetwerk.
Kan bevestigen, had hetzelfde probleem met IP passthrough ingeschakeld. Het is nog steeds heel gebrekkig.
Kun je WAN MTU op je router instellen?
![]()
MTU op 1428 + hardcoded DNS heeft het voor mij opgelost.
Kan bevestigen. hoewel ik gek was
Ja, IP passthrough naar onze mesh-router. Dat moet het zijn.
Dank je, toen mensen noemden dat het een bekend probleem is, heb ik die draad gevonden en met experimenteren begonnen. Het aanpassen van MTU hielp, maar de pagina’s laadden nog steeds langzaam en sommige (vooral Verizon!) laadden nog niet. Ik heb contact gehad met de chat-support van Verizon, ze besloten uiteindelijk dat aangezien mijn gateway niet zou upgraden naar de nieuwste 3.3.0.3 FW, ze hem zouden vervangen. Als ik geluk heb, wordt het vervangen door iets nieuwsers. En ze zullen mijn abonnement niet aanpassen.
Ik heb de MTU-instellingen op mijn Orbi-router verlaagd naar 1400 en Verizon.com laadde nog steeds niet, andere pagina’s waren erg traag. Ik heb de DNS-instellingen niet veranderd, dat kan ik proberen als het probleem aanhoudt. Verizon stuurt me een garantievervangingsgateway omdat deze niet updatet naar de nieuwste firmware. Het lijkt erop dat het hetzelfde model zal zijn, dus ik zal ontdekken of ze eindelijk een firmware-update hebben.
Velen van ons wachten ongeduldig tot ze dit probleem oplossen en gebruiken voorlopig die twee functies niet en gaan over op dubbele NAT via onze eigen routers.
Dat is waarom. IP passthrough is ZEER gebrekkig.
Ja, veel andere mensen hebben problemen met IP passthrough.
Ja, Verizon laadde niet voor mij ook en de MTU-actie heeft het opgelost.
Een nieuw (misschien gerelateerd?) probleem is dat mijn internetsnelheden de laatste maand drastisch zijn gedaald, ik haal niet eens 5 Mbps downloadsnelheid. Ze hebben me een nieuwe gateway gestuurd, ik hoop dat dat het oplost en geen nieuwe problemen veroorzaakt.
Het wordt echt vervelend, en ik overweeg zelfs terug te schakelen naar mijn lokale kabelprovider, ook al is dat duurder.
Kom alsjeblieft terug en update als je het hebt geprobeerd.
Ik ben er met je klaar voor. Verizon was geweldig toen we het kregen als noodvervanging voor onze AT&T-internet die twee weken uit lag, zo erg dat we AT&T hebben opgezegd. De huidige plannen van Verizon zijn redelijk vergelijkbaar met wat de lokale kabelmaatschappij aanbiedt, en bij die kabelaar hoef ik me geen zorgen te maken over IP passthrough-problemen, ik kan een gateway gebruiken die geen router is.
De vervanging die ze me stuurden, is ver terug op versie 222656. IP passthrough werkt in ieder geval! Ik vroeg me alleen af wat er gebeurt als/wanneer ze besluiten te updaten. Deze versie stelt me in staat om zelf een update te forceren, maar dat faalt altijd tot nu toe.