Dus ik heb meshnet opgezet voor meerdere apparaten in mijn NordVPN-account. Daarna heb ik mijn mobiel gebruikt om een uitnodiging te sturen naar het account van mijn broer. Hij heeft deze geaccepteerd, en ik kan zijn apparaat (mobiele telefoon) zien op het tabblad Externe apparaten. Echter, dit is alleen zichtbaar op mijn telefoon waarmee ik de uitnodiging heb gestuurd.
Ik verwachtte dat ik de apparaten van mijn broer overal kon zien, op welke andere apparaten dan ook in mijn meshnet, zoals laptop, tablet, of telefoon. Maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Heb ik iets gemist hier? Ik vind het geen leuk idee dat elk apparaat zelf adhoc uitnodigingen moet sturen naar alle andere apparaten 
De apparaten worden in paren gekoppeld - je moet de uitnodigingen op aparte apparaten accepteren. We hebben overwogen om een extra functie toe te voegen waarmee je het apparaat dat je wilt koppelen kunt selecteren bij het accepteren van de uitnodiging.
Momenteel evalueren we nog of er genoeg interesse is voor zo’n functie. Dus ik kan niet echt beloven wanneer en of het geïmplementeerd wordt.
Oké, dat is prima, ik dacht altijd dat dat automatisch ging.
Bijvoorbeeld, mijn meshnet heeft een paar knooppunten (meerdere servers, laptops, enz.), maar ik geef er de voorkeur aan om uitnodigingen te versturen vanaf mijn mobiele apparaten. In dat geval kan ik bestanden uitwisselen met het uitgenodigde account, maar het kan geen toegang krijgen tot andere apparaten op mijn meshnet-account.
Op dezelfde manier, als ik een LAN-feest wil organiseren, lijkt het erop dat een knooppunt als server moet worden aangewezen en dat ik alle andere uitgenodig.
Een p2p-mesh zou in dat geval makkelijker te gebruiken zijn.
Als je lokale netwerktoegang toestaat op een bepaald knooppunt, betekent dit dat andere peers op dat netwerk toegang kunnen krijgen tot andere apparaten. Ik weet dat dit niet precies is waar we het hier over hebben, maar misschien vind je dat handig.