Toegevoegde Customs DNS aan Proton VPN

Kunnen customs DNS in de nabije toekomst aan u/protonvpn worden toegevoegd, want ik wil NextDNS of AdGuard gebruiken?

Met de huidige focus en voortgang van het Protonvpn-team denk ik niet dat ze op dit moment functionaliteit voor aangepaste DNS zullen toevoegen.
Ik gebruik momenteel zowel NextDNS als ProtonVPN, hier is mijn oplossing, hoop dat het je helpt.
Ik gebruik iOS

1. Download Adguard voor iOS, zet DNS-bescherming aan, en voer een aangepaste DNS in.
  2. Open ProtonVPN en kies IKEV2 voor VPN-protocol

Dit stelt je in staat om een aangepaste DNS-server te gebruiken terwijl je ProtonVPN gebruikt.

Ze zien geen noodzaak om deze functie toe te voegen en begrijpen ook niet waarom. We vragen er al jaren naar.

De oplossing met dubbele VPN op iOS werkt totdat het niet meer werkt. Volgens mijn ervaring was het een constante strijd. Dus ben ik overgestapt op Adguard (VPN + DNS) en ik ben tevreden sindsdien.

Update, eindelijk wordt het toegevoegd deze winter in 2024.

Nou, ik gebruik het stealth protocol op iOS.

Ik baseer me op een van Techlore’s YouTube-video’s over het gebruik van NextDNS op IVPN. Hij zei dat je NextDNS of AdGuard niet kunt gebruiken op Proton VPN.

Dus ik vraag me af of hij het verkeerd heeft over het gebruiken van een van beide met Proton VPN?

Welke aangepaste DNS-server gebruik je? Normale NextDNS of DoH / DoT?

Waar heb je deze update gezien?

Hij had het mis.
Omdat ik NextDNS➕ProtonVPN gebruik.

Het gaat er niet alleen om ProtonVPN, zolang de VPN IKEV2 ondersteunt, kun je de methode die ik heb genoemd gebruiken samen met NextDNS.

Je kunt in plaats van IKEV2 Wireguard gebruiken, met de standaard Wireguard-app of met een app genaamd Passepartout.

Dan kun je een aangepaste DNS instellen voor je verbinding.

Het staat in hun planning voor deze aankomende december. Je kunt het vinden in hun aankondigingssfeer.

Zou dat nog werken als je het stealth protocol gebruikt op Proton VPN?

Ouch, hopelijk kan Proton het in de nabije toekomst toestaan :blush:

Het gebruiken van Adguard en Proton VPN zou niet twee VPN’s op de achtergrond laten draaien?

Als je IKEV2 gebruikt, kunnen ze gelijktijdig draaien.

Probeer gewoon IKEV2 te gebruiken met Proton VPN terwijl ik AdGuard inschakel, maar Proton VPN wordt dan verbroken en weigert weer aan te gaan terwijl AdGuard actief is.
Heb ik iets verkeerd gedaan op iOS?

Dit is een bekende frustratie. Je moet Proton VPN instellen als de “persoonlijke VPN” en AdGuard als de andere VPN-configuratie. In de instellingen wordt de AdGuard als eerste vermeld, en Proton als tweede.