Toegang tot andere regio's via VPN

Ik heb geprobeerd om hier al een tijdje een antwoord op te vinden. Heeft iedereen de vpn + sim-kaart verwijderen truc geprobeerd om hun video’s in verschillende landen te laten zien? Ik woon in een niet-Engelssprekend land en de content die ik post is uitsluitend in het Engels, dus ik zou graag willen dat mijn content Engelssprekende landen bereikt (bijvoorbeeld het VK). Ik heb gehoord dat het verwijderen van je simkaart en het gebruiken van een VPN kan helpen, maar anderen zeggen dat het account gebonden is aan de regio waar het is aangemaakt (wat niet heel logisch is, aangezien mensen naar een ander land kunnen verhuizen). Kan iemand me hier meer over vertellen en of het werkt?

Achternaam: Ik heb mijn vriend in de VS gevraagd een account voor me aan te maken (ik gaf hem mijn e-mail) en hem gevraagd één video te plaatsen. Het was vreemd, want ik had een videoconcept opgeslagen op mijn telefoon (ik woon in Azië) en ik heb hem geïnstrueerd om het te plaatsen met zijn telefoon in de VS. Maar om de een of andere reden verscheen het concept niet op zijn eigen apparaat, zelfs niet terwijl we hetzelfde account gebruikten. Ik heb uiteindelijk mijn vooraf gemaakte video naar hem gestuurd (wat, zo heb ik gemerkt, slechter presteert dan video’s die direct op TikTok gemaakt zijn. Tenminste dat is mijn ervaring). Nu post ik op dat account. Ik zet VPN aan en verwijder SIM voordat ik nieuwe content plaats.

Hoe dan ook, ik heb een paar video’s gemaakt en hier zijn enkele lessen:

1. Ja, met een VPN kunnen je video’s aan andere landen worden getoond. Ik zet mijn meestal op de VS. Maar het kan een gelukje of pech zijn. Ik heb video’s gehad waarbij de meerderheid van de kijkers nog steeds uit mijn land kwam (hoewel minder, zoals 20-30% van het totaal aantal weergaven), en anderen waarbij ik publiek uit Europa, Zuid-Afrika, enz. had, maar zelfs geen 1% uit de VS.

2. Ik denk dat het type VPN dat je gebruikt cruciaal is. Ik heb een gratis VPN geprobeerd voor mijn eerste week (WindScribe), en dat was niet echt goed omdat de meerderheid van mijn weergaven nog steeds uit mijn land kwam. ExpressVPN gaf betere resultaten en ik heb 2 video’s waarbij meer dan 50% van de weergaven uit de VS kwam. Het was slechts een week, hoor. Maar hier is de kut…

3. Mijn weergaven zijn niet geweldig. En ik denk eerlijk gezegd niet dat mijn video’s slecht zijn! Ze halen meestal 400-500 weergaven per uur, met een like-verhouding van 30-50%, meerdere comments, soms shares, en kijktijd van 80-100%. Daarna stopt het gewoon. Ik denk dat TikTok nog steeds een vooroordeel heeft tegen VPN-gebruikers.HOEWEL ik een TikTok-video een paar dagen geleden zag van iemand die expliciet zei dat ze VPN gebruikte op die video (ze was in HK), omdat TikTok daar verboden werd. Ik heb de comments bekeken en veel waren uit het VK. Het had volgens mij tienduizenden views? Misschien meer dan honderdduizend.

Ik weet niet of VPN’s een hit of miss zijn. Ik hoop dat mijn video’s 1000 views kunnen halen. Als TikTok ons maar eens de kans geeft. Of nog beter… geef de makers de optie om hun video’s niet te presenteren op basis van hun geolocatie of SIM-kaart, wat ik denk dat zo beperkend is voor een app die grenzen van geografie had kunnen doorbreken. zzz.

Alleen een paar VPN’s kunnen de TikTok VPN-ban omzeilen. De meeste werken niet en geven een foutmelding over de anonieme proxy. Gebruik een residentieel VPN-IP om toegang te krijgen tot streaming content (Netflix, HBO, Hulu, Disney). Aanbevolen widevpn, ondersteunt wireguard, ontgrendelt alle inhoud. $9.99 per jaar. Alleen residentiële VPN IP’s werken.

Dit was echt inzichtelijk, dank je wel! Ja, het is uiterst frustrerend en ik denk dat TikTok het hele geolocatie-verhaal moet laten vallen, omdat het je praktisch dwingt om video’s alleen voor je land van publiek te maken en de kansen om een internationaal publiek te bereiken als je niet uit een Engelssprekend land komt heel erg laag zijn, wat voor een app zo populair als TikTok misschien een slecht idee lijkt.

Ik krijg geen foutmelding ‘anonieme proxy tool’ (ik gebruik express vpn), maar mijn TikTok heeft slechts 2 kijkers in een uur. Betekent dit dat de VPN de TikTok VPN-ban kan omzeilen?

Ja, ik ben de afgelopen weken gefrustreerd geraakt door TikTok. Het is zo’n krachtig platform voor exposure (en ik heb een kleine online winkel waar mijn doelgroep mensen uit de VS en Europa zijn). Alle handleidingen zeggen dat een andere route is om je video lokaal viraal te laten gaan, en dan zou het internationaal getoond worden. Hoe kan ik dan lokaal viraal gaan als ze niet kunnen relateren aan mijn content :))

Om het te illustreren: ik heb dezelfde video twee keer geplaatst. De eerste zonder VPN, en de tweede met VPN + geen SIM-kaart. De eerste video (90% van de weergaven uit mijn land) had eigenlijk weinig weergaven (minder dan 100). Geen comments, minder dan 5% likes. De tweede video (minder dan 20% van de weergaven uit mijn land) kreeg meer weergaven (~300), meerdere comments, en 30-40% likes. De weergaven voor beide zijn natuurlijk klein, maar de betrokkenheid varieerde echt.

Ook heb ik een kleine volgersschare opgebouwd (~500 volgers), en de meerderheid (90%!!) van mijn volgers is internationaal, ondanks dat 70% van mijn video’s mensen uit mijn land heeft, die de hoogste percentage kijkers vormen voor die video’s. Best wel triest dat buitenlandse publiek mijn content leuk vindt, terwijl lokaal publiek het waardeloos vindt.

Haha, als TikTok zijn spel op een exponentieel hoger niveau wil tillen, zouden ze moeten overwegen om de geolocatie-gebaseerde algoritme te schrappen #endrant