Ik wil dit voor Google-zoekresultaten maken zodat het anderen kan helpen.
T-Mobile thuis-internet vertraagt uploads naar Google-diensten.
Het lijkt alleen Google te beïnvloeden, maar hier is wat ik weet dat waar is:
Bestanden downloaden gaat super snel en is nooit een probleem.
Uploaden naar dezelfde dienst vanaf een Verizon-verbinding is sneller, hoewel de uploadsnelheid van Verizon langzamer is dan wat Speedtest aangeeft voor de TMO-upload.
Een VPN gebruiken versnelt de snelheid onmiddellijk 3-4 keer en verkort de uploadtijd met TMO met meer dan 50%
Dus nee, het is niet YouTube of Google Drive dat het probleem is, het is de “uncarrier” die niet houdt van zwaar netwerkgebruik voor uploads.
Trouwens - T-Mobile fan? Dat is prima. Ik zing meestal hun lof, maar dit is slechts een van de concessies voor het niet hoeven betalen van de kabelmaatschappij hier 150 dollar voor hetzelfde downloadsnelheid die TMO mij geeft voor 55 dollar.
Dit is niet verrassend als je gelijk hebt. TMHI-abonnees betalen voor overtollige toren capaciteit en hebben de laagste prioriteit achter ALLE andere data.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik lag de schuld bij Google. Als ik probeer meerdere pdf’s of afbeeldingen naar GDrive te uploaden, duurt het eeuwig. Toch is uploaden naar One Drive snel. En mijn uploadsnelheid op TMHI is boven de 100 Mbps up.
Zoals anderen al hebben aangegeven - dit is waarschijnlijk een routing/peering-beperking. En geen opzettelijke throttling door T-Mobile. Wanneer je een VPN gebruikt, nemen je datapakketten een andere route om van jou naar de Google-servers te reizen. Net als rijden op een weg - een andere route kan drukke kruispunten en wegen vermijden en je sneller op de bestemming brengen.
Tenzij je dicht bij de toren bent, heeft T-Mobile Thuis-internet over het algemeen een lage uploadsnelheid. Zelfs op een werkplek waar ik een snelheidstest doe en tot 1 Gbps down haal, is de max ongeveer 50 Mbps up. Mobiele netwerken hebben over het algemeen nooit veel uploadcapaciteit gehad, voor zover ik weet. Ze willen niet dat mensen servers draaien, games hosten, plex-servers, torrent-servers gebruiken, enzovoort. Als Verizon je huidige uploadsnelheid snel maakt, hebben ze waarschijnlijk de capaciteit vrij om dat nu te doen.
Netwerkcongestie is vervelend. Alle providers stellen limieten, filters in en vertragen bepaalde dingen als dat een betere netwerkervaring voor iedereen betekent. Misschien is Verizon Thuis-internet beter voor jou waar je bent. Ik heb Verizon geprobeerd en de snelheid was de helft van die van T-Mobile, dus ik ben overgestapt.
Een VPN kan je soms helpen om enkele van die filters te omzeilen, maar je krijgt nog steeds alleen die snelheid die je kunt halen, en zelfs dan kan het nog beperkt zijn door capaciteit.
Correct. Het hele verband wordt gedeprioriteerd. Echter, OP zegt dat haar uploadsnelheid met 3-4x omhoog schiet wanneer een VPN wordt ingeschakeld. VPN verandert de prioriteit of beschikbare netwerkcapaciteit niet, tenzij er applicatie-gebaseerde prioriteit is op de netwerkkant, en met VPN weet TMO niet waarvoor je je dienst gebruikt. Als voorbeeld kan ik gewoon verbinden met een VPN-dienst en op magische wijze de QCI 9-deprioritisatie omzeilen.
Dit kan een routingprobleem zijn dat plaatsvindt tussen TMO en Google, in plaats van een probleem met het fysieke draadloze netwerk of de luchtlink. Wanneer je de VPN inschakelt, forceer je je internetverkeer om een andere route te nemen, namelijk de routing van je VPN-provider (of hostingprovider), wat eventuele problemen met TMO-routing/BGP omzeilt. Dit probleem is niet exclusief voor TMO of 5G Thuis-internetproducten, en kan gebeuren bij elke ISP, zelfs glasvezel.
CDN is lokale caching voor bestanden die door veel gebruikers worden gedownload.
Uploads komen van één gebruiker naar één server. Eén op één. Dus ze zouden niet via CDN gaan.
Het is mogelijk, hoewel, dat ze CDN gebruiken en dat hun algemene netwerkontwerp bugs heeft met interferentie tussen resources die door CDN worden gebruikt versus upload-resources.
Ja, maar het is moeilijk te denken dat er geen genoeg connecties zouden zijn met YouTube of Google via welke weg dan ook.
Mensen over heel de US en de wereld verbinden zich met Google-servers (inclusief YouTube) zonder problemen of vertragingen voor zover ik weet, via alle denkbare routes. De minder vaak gebruikte video’s op YouTube worden niet gecached in de CDN, maar ze spelen prima, net als de in de CDN gecachte video’s. En hetzelfde geldt voor uploads naar Google Drive.