STO of eerder de Cryptic launcher wil niet authenticeren zonder VPN

Ik ben een vreemd probleem tegengekomen waarbij de Cryptic launcher me niet toestaat om in te loggen zonder een VPN. Het maakt niet uit welke VPN-bron ik gebruik, maar het moet een VPN zijn. Toen ik probeerde in te loggen op Cryptic op een tweede machine zonder VPN (en zonder eerdere launcher-installatie), lukte het niet om toegang te krijgen. Op een gok heb ik een VPN geïnstalleerd en het werkte. Is iemand anders dit probleem tegengekomen? Ik heb al geprobeerd de netwerkadapters te resetten en mijn Windows-profiel te desynchroniseren. Het lijkt een probleem met de launcher te zijn en niet specifiek aan mijn account te liggen (zover ik kan zien) omdat het gebeurt wanneer ik inlog met mijn Epic-account of mijn originele Arc-account.

Het kan te maken hebben met je werkelijke locatie. Sommige games/internet-gebaseerde sites zijn verboden in bepaalde landen.

Controleer je DNS. Het kan waarschijnlijk Cryptic’s servers niet oplossen zonder het DNS-server van de VPN.

Ik ben in het VK, en een paar jaar geleden ontdekte ik dat ik niet kon inloggen omdat STO dacht dat ik in een ‘verboden’ land was. Het bleek dat mijn ISP dynamische IP-adressen gebruikte en sommige niet-UK gebaseerd waren. Ik klaagde bij hen en ze gaven me een gratis (VK) statisch IP-adres, en ik heb sindsdien geen problemen meer gehad. Misschien doet jouw provider iets soortgelijks?

Ik woon in het midden van de VS. De launcher werkte eerst prima zonder VPN.

Reactie verwijderd volgens regels 2 (volwassenheid en respect) en 7 (politiek).

Als je vragen hebt, neem dan contact op met de moderators van de subreddit via modmail.