Staking in China en VPN-keuzes

Hi allemaal. Ik ben nieuw in deze gemeenschap en heb een passie voor staking in Eth 2.0. Ik woon momenteel in China en gebruik ExpressVPN voor mijn dagelijkse gebruik. Zonder VPN kan ik de Ethereum-website bezoeken, maar kan ik de Eth 2.0-pagina niet openen. Dus mijn eerste vraag is of ik een VPN moet gebruiken om te gaan staken. En als ik wel een VPN gebruik, zou dit dan problemen kunnen opleveren, zoals een sliding?

Ook, als ik een VPN zou gebruiken, zou dat dan problemen kunnen opleveren, zoals een sliding?

Niet in dat opzicht, maar ik zou de wetten van China rond VPN’s raadplegen. Ik ben er vrij zeker van dat ze niet toegestaan zijn. En probeer verder uit te vinden wat de gevolgen zijn als je wordt betrapt (gok minder van belang als je geen Chinees bent?)

Een VPN geeft je mogelijk niet de QoS die nodig is voor staking.

plucky dime faulty melodic airport humor grab seed wistful bedroom

Dit bericht is massaal verwijderd en geanonimiseerd met Redact

Als alle eth2.0-webpagina’s toegankelijk zijn, heb ik dan echt een VPN nodig voor staking? Hoe weet ik dat zeker? Ik vraag dit omdat VPN’s in het Midden-Oosten uiterst traag worden gemaakt.

Als peer-to-peer netwerk, zodra je de launchpad hebt gepasseerd, is een VPN mogelijk niet nodig als je normaal contact kunt maken met Ethereum zonder VPN.

Mijn advies is om een knooppunt op te zetten zonder een validator actief (buiten de VPN) en te zien of het de keten kan synchroniseren.

Ik heb in China gewoond, en op basis van mijn ervaring zou ik zeggen dat het riskant zou zijn. Je zou zeker een ETH-knooppunt kunnen draaien zonder VPN, zoals anderen al zeiden, maar dat betekent niet dat je verbinding in de toekomst niet wordt beperkt door sommige internetproviders. ExpressVPN werkt zeker niet altijd 100% betrouwbaar, dus het is geen geschikte fallback-optie. En dan zijn er nog al die frustraties van werken met een China Telecom (of soortgelijk) router - bijvoorbeeld poorten openen / port forwarding. Ik ben er zeker van dat iemand technisch genoeg deze problemen zou kunnen oplossen, maar ik zou het risico niet willen nemen van 32 ETH voor mogelijk uitval.

Dank je voor de reactie. Dat is ontzettend behulpzaam.

VPN’s worden al heel lang gebruikt. De regering is er geen fan van, maar tolereert ze meestal. Je kunt merken dat ze zich bewust zijn van het gebruik ervan, omdat er, wanneer ze dat willen, zoals op de verjaardag van het Tiananmen-plein, een volledige VPN-blackout was.

In bepaalde provincies is het echter een strafbaar feit.

Dank je voor de herinnering. Ik zal het bekijken.

Ik gebruik Mullvad VPN en heb geen problemen ervaren die tot strafmaatregelen leiden.

Mullvad staat port forwarding toe, wat goed is voor de netwerkgezondheid en mogelijk je connectiviteit met peers verbetert.

Uit mijn onderzoek is Mullvad een populaire keuze onder Redditors. Ik vind het goed vanwege de eenvoudige, eerlijke prijzen die volgens mij genoeg financiering bieden voor infrastructuur, wat resulteert in goede QoS.

Kun je hier meer over vertellen? Als dat echt het geval is, is er dan een oplossing? Of heeft de keuze van VPN er iets mee te maken?

Ik heb direct op de vraag geantwoord, maar ethereum is een peer-to-peer-netwerk. Dus als je zonder VPN met een knooppunt kunt verbinden, kun je mogelijk ook een knooppunt draaien zonder VPN.

Hoe weet je dat zeker? Start een knooppunt zonder een validator actief en kijk of het de keten kan synchroniseren.

Dat klopt. Ik denk dat VPN in China een soort grijs gebied is. Zolang we het niet gebruiken voor iets illegaals, zou de regering er wel mee moeten kunnen blijven.

Goed om te delen, maat.

Een VPN is meestal trager dan een verbinding zonder VPN. Staking vergt aanzienlijk bandbreedte. Dus je moet ervoor zorgen dat je VPN-snelheid voor downloaden en uploaden goed genoeg is.