Spectrum beperkt Steam-downloadsnelheid

2024-JUN-30:

Mijn probleem lag niet bij Spectrum, maar bij de Steam Client op Linux, en ik ben blij dat ik mijn hoed moet opnemen. De VPN kan waarschijnlijk meer verkeer door Steam voor Linux 's out-of-the-box verbinding setup persen.

https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/16e1l4h/slow_steam_downloads_try_this/

Post vanaf hier is mijn frustratie en chagrijn. Ik laat het staan zodat ik kan herinneren om beter te zijn :slight_smile:

https://reddit.com/link/1bvztj9/video/yttfd72j2ksc1/player

Ik heb Spectrum 1Gbps internet, maar mijn Steam-downloads gaan slechts met 80Mbps. Een nette, keurig 10MBps. Dat vond ik vreemd. Ik heb een snelle computer, snelle internetservice, en alles anders downloadt met 1Gbps snelheid.

Het voordeel van Spectrum dan, ik heb de modem gereset, router gereset, en kreeg dezelfde snelheden.

Iets leek niet te kloppen, dus heb ik een premium VPN-dienst gekocht om wat te testen.

Toen ik overschakelde op een VPN kreeg ik plotseling 300Mbps, wat waarschijnlijk gewoon de maximale VPN is.

Gezien de downloads snellen OP als ik de extra stap van een VPN toevoeg, kan ik alleen concluderen dat er enige streken worden uitgehaald door Spectrum. Verteller: “Er was niet”

Wat is het? Vermeldt Spectrum dat ze bepaalde diensten throttlen op hun website of EULA?

verkeerd serieus tender ring bangloze kwetsbare angst gouverneur voorraad

Deze post werd massaal verwijderd en geanonimiseerd met Redact

Heb je geprobeerd handmatig de Steam-server te veranderen waarvan je downloadt? Het kan een knelpunt zijn op de route naar de server en wanneer je een VPN gebruikt, wordt een andere server of route gekozen.

ik kan bijna 100% garanderen dat het de server is waar je vanaf haalt. niet spectrum.

Probeer te testen op een ongestoorde tijd, bijvoorbeeld tussen 4 en 5 uur 's ochtends (gamer-ongestoorde tijd kan iets later zijn). Ook probeer andere snelheidsmetingen. De snelste is de downloadtijd, de rest toont congestie.

Dus… schrijf je op een SSD of HDD, en gebruik je WiFi of Ethernet?

Zijn er veranderingen hierin? Ik heb onlangs gemerkt dat mijn Spectrum-downloadsnelheid die constant boven de 700+ Mbps ligt, ineens daalt tot onder de 80 Mbps en vaak onder de 30 Mbps bij het downloaden/installeren van games via Steam.

Dit is pas de laatste twee weken. Voorheen had ik deze problemen nooit. De eerste keer dat ik het opmerkte was ongeveer twee weken geleden, het werd zo erg dat ik de modem en router moest resetten om de slechte snelheden weg te krijgen. Nu, over de afgelopen weken, vooral dankzij de Steam Zomer Sale, heb ik verschillende kansen gehad om dit te bekijken.

Voor een download/installatie via Steam was mijn downloadnetwerksnelheid ruim boven de 700+ Mbps… begin download/installatie en de netwerksnelheid daalt plotseling tot onder de 80 en vaak onder de 30 Mbps. Zodra de download/installatie eindigt, schieten de snelheden weer omhoog. Het werkt als magie…

Dus, benieuwd of dit iets van Steam is om de een of andere reden of dat het in feite Charter/Spectrum throttling is omdat hun infrastructuur zo kapot is. Ik heb de afgelopen jaren al twee FCC-aangiften tegen hen ingediend, dus het zou me niet verbazen dat ze andere dingen verkeerd doen.

Yep. Elke keer 10MBps.

Het is geen throttling. Het is waarschijnlijk congestie bij peering-verbindingen.

Ik heb dat inderdaad geprobeerd met verschillende Steam-servers en dat veranderde niets.

Ik probeer dat zeker, bedankt.

Hey ik schrijf op een NVMe-schijf. Het is een CT4000P3SSD8 die op PCIe x4 draait met een 5800X3D.

LnkCap:	Poort #1, Snelheid 8GT/s, Breedte x4, ASPM L1, Exit Latency L1 onbeperkt

Eigenlijk, ja. Mijn probleem lag niet bij Spectrum, maar bij de Linux Steam-client. Ik heb deze gids gevolgd en twee regels toegevoegd aan een Steam-configuratiebestand die mijn snelheden terugbrachten. https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/16e1l4h/slow_steam_downloads_try_this/

Ik denk dat ik hier een video van moet maken. Het is dag en nacht.

Dus ik geloof dat jouw probleem niet de netwerkverbinding is, maar waarschijnlijk je SSD. Je hebt een Crucial 4TB P3 SSD, die geen DRAM-cache heeft. Ze gebruiken HMB (Host-Memory-Buffer), en ik denk dat daar je knelpunt ligt. DriveSolutions.com vermeldt dat het een buffer van 64MB is en ik weet niet precies hoe de schijf is ingesteld, maar het is mogelijk dat de HMB niet groot genoeg is of niet is ingeschakeld op je systeem. Ik denk dat dat de reden is dat je de beperkte snelheden ziet en de stop-en-ga werking. Ik zie dit bij mijn draagbare PNY SSD wanneer ik de schrijfactie verzadig, dus ik denk dat dat je knelpunt kan zijn.

Bewerkt.

Interessant, dus het maken van deze veranderingen liet je internetsnelheid weer omhoog gaan? Mijn daadwerkelijke Steam-downloads zijn niet traag.. mijn gehele internet daalt van 700+ Mbps naar zo’n 30… Ik ga het proberen.

Bedankt voor de link!

Het is nog steeds geen throttling.

wat is de hoogste downloadsnelheid die je op een apparaat ziet?

Ik heb een 512GB 980 Pro in een lade die ik ga proberen om die theorie te testen. Ik blijf perplex dat VPN de snelheid zo drastisch verhoogt.

Dat is een vreemde situatie en verschilt van de mijne. Mijn probleem was dat mijn netwerksnelheid constant op 1Gbps bleef, Steam kon alleen met 100Mbps downloaden zonder dat dit invloed had op de rest van mijn snelheden.