Sinds mijn gezin zich abonneerde op de SurfEasy VPN-aanbieder, zijn onze internetsnelheden met wel 80% verminderd, zelfs met VPN uitgeschakeld

Zo’n maand geleden of zo heb ik mijn gezin laten abonneren op SurfEasy, omdat VPN’s toch wel handig zijn, toch? Sindsdien zijn onze netwerksnelheden aanzienlijk vertraagd. We betalen voor 25mbps, wat ik begrijp dat niet altijd haalbaar is, maar als 5mbps de norm wordt? Dat is onacceptabel.

Ik heb eerder door threads als deze gelezen en de algemene consensus is: het is de VPN. Dus besloot ik wat tests uit te voeren met speedtest.net op verschillende apparaten, met VPN ingeschakeld en uitgeschakeld, en de resultaten waren erg vergelijkbaar: downloadsnelheden tussen 4,5 en 5,7 mbps.

Router/Modem is Netgear C7000 (ook zegt het AC1900… ???), wat een $250 router/modem combo is. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, maar voor mijn ouders en mij is 5mbps onacceptabel aangezien ik 2 online zomercursussen heb en beide ouders vaak vanuit huis werken. Hard en soft resets op de router helpen niet. Ik probeer echt te vermijden dat ik contact moet opnemen met Comcast, maar zal ik dat toch moeten?

Ga naar 192.168.100.1, klik op de diagnostische pagina en kijk hoe je signaalniveaus zijn. Het kan toeval zijn dat je kabel verslechterde toen je begon met gebruik van VPN.
Je downstream signaalniveaus moeten binnen ±10 zijn, SNR groter dan 35, en de upstream signaal mag minder dan 51 zijn. Je kunt de upstream SNR niet zien aan jouw kant, alleen bij de kabelmaatschappij kunnen ze dat bekijken.