Ik werk in twee verschillende ziekenhuizen (ze gebruiken Epic en CPRS) en moet vaak op mijn Mac laptop inloggen via Citrix Viewer. Het werkte voor mij prima tot twee weken geleden, toen ik mijn Mac naar Sonoma heb geüpdatet. Ik heb geprobeerd de nieuwste Citrix viewer te verwijderen en opnieuw te installeren. Niets werkt en beide ziekenhuis-IT-afdelingen hadden geen idee hoe ze me konden helpen. Dit beïnvloedt de patiëntenzorg en ik zou het geweldig vinden als iemand tips of oplossingen had.
Bewerking: Wanneer het bureaublad zou moeten openen, zegt het “starten van applicatie.” Als ik op het pictogram klik dat Citrix lanceert, zegt het “Starten van applicatie…” en verdwijnt dan. Het Citrix Viewer-icoon staat op mijn balk onderaan alsof het open is, maar er gebeurt niets als ik erop klik. Als ik er met de rechtermuisknop op klik en afsluit, zegt het dat ik kan annuleren of ontkoppelen - dat is alles.
Ik kan niet helpen, maar ik kan hetzelfde probleem bevestigen.
Ik kan inloggen op Citrix en de “Citrix Workspace” bekijken, waarin iconen staan voor alle apps waar ik toegang toe heb op de externe machine (kantoor, gedeelde drives en enkele aangepaste apps).
Als ik probeer een van hen te lanceren, zie ik een dialoogvenster waarin wordt gezegd dat de app wordt gestart, een pictogram verschijnt in het dock dat aangeeft dat de app draait, maar er wordt niets op het scherm weergegeven. Handmatig het pictogram in het dock selecteren toont ook niets.
Als ik alle lopende Citrix-processen in Activity Monitor geforceerd afsluit en probeer opnieuw in te loggen, verschijnt de app die ik eerder probeerde te starten vaak in de nieuwe sessie, maar meestal reageert hij niet. Bijvoorbeeld, het wijzigen van het venster is als het schalen van een jpg van het venster, het wordt uitgerekt of ingedrukt zonder opnieuw te renderen. Ik kan geen knoppen of iets anders aanklikken.
Als ik de Consol.app controleer op foutmeldingen, krijg ik een diagnostisch rapport, maar ik weet niet hoe ik het moet lezen. Het lijkt te wijzen op een probleem met “wakeups”, waarbij er meer dan 45.000 wake-ups worden gerapporteerd over de laatste 128 seconden. Ik weet niet of dit verband houdt met het geforceerd afsluiten of dat het gerelateerd is aan het probleem dat we zien.
Event: wakeupsAction undert: noneWakeups: 45001 wakeups over de laatste 128 seconden (352 wakeups per seconde gemiddeld), overschrijding limiet van 150 wakeups per seconde over 300 secondenWakeups limiet: 45000Limietduur: 300sWakeups veroorzaakt: 45001Wakeups duur: 128sDuur: 127.76sDuur Gesampled: 93.18sStappen: 13
P.s. Ik had moeten aangeven dat ik ook 2309 draai in Apple Silicon-modus (ik draaide het eerst op Intel-modus om een onduidelijke reden, en merkte het pas toen ik dit probleem probeerde op te lossen).
Net als u/Not__fun heb ik hetzelfde probleem ervaren op mijn werk. Het probleem lijkt gerelateerd aan Workspace en niet aan het besturingssysteem, omdat ik hetzelfde probleem kan repliceren op MacOS Monterey, Ventura en Sonoma. Ik heb ontdekt dat specifiek Workspace 2307 correct werkt, zelfs op Sonoma. Je kunt de dmg downloaden van Citrix. Zorg ervoor dat je “Uninstall Workspace” gebruikt vanuit het installatiepakket van je bestaande versie voordat je de oudere versie installeert. Zet vervolgens automatische updates uit, anders wordt het meteen bijgewerkt naar 2309 en breekt het weer.
Als je meer informatie krijgt, plaats het dan terug… Ik werk al meer dan een maand aan dit probleem en kom nergens uit.