Run een html5-snelheidstestserver voor intern bedrijf/msp

We hosten diensten voor onze klanten in onze datacenters, en zij krijgen toegang via private wan-verbindingen, sdwan, of anyconnect. Gewoonlijk testen we circuits en dergelijke met iperf, maar ik dacht dat het handig zou zijn om op elk van onze datacenters een html5-snelheidstestserver op te zetten, waar gebruikers en klanten naartoe kunnen worden geleid met een url-link. Opera zou nog steeds worden gebruikt wanneer we geïsoleerde verbindingen moeten testen. Maar voor de eerste tests zou het veel makkelijker zijn dan klanten door iperf te loodsen.

Dit is niet iets dat ik publiekelijk wil maken ofzo, alleen voor intern testen naar onze datacenters.

Heeft iemand zoiets opgezet in een bedrijfsomgeving? Ik zie open speed test als een open source-oplossing. Maar ik ben benieuwd naar mogelijke beveiligingszorgen, want we moeten het natuurlijk door de beveiliging krijgen.

Ben gewoon benieuwd of anderen zoiets hebben gedaan en wat de aanbevelingen zijn.

Librespeed in docker

Laat het me weten als je hulp nodig hebt met configuraties.

Er is een open source Speedtest op GitHub die je kunt uitrollen op een interne Linux-machine. Super makkelijk met docker. Kan zelfs met certificaten beveiligen.

Ik denk dat ookalha iets gratis heeft.

Wees je er wel van bewust dat testen boven 100 Mbs met een browsergebaseerde tester misschien minder gunstige resultaten opleveren voor je gebruikers. iperf geeft betrouwbaardere resultaten, maar ik snap je idee van testen en het gemakkelijker maken voor de massa.

Ik gebruik Speedtest Custom van Ookla. Niets van de open source tools die we getest hebben konden de doorvoer aan. Het kost een paar duizend per jaar, maar het werkt goed.

Probeer OpenSpeedTest. Als je je zorgen maakt over beveiliging, isoleer dan gewoon de server.. Niet alleen openspeedtest, elk app ..

Beveiliging en prestaties zijn mijn prioriteiten, daarom gebruiken we alleen “STATISCHE BESTANDEN”.
Zo hoef je je geen zorgen te maken over beveiligingsupdates of verborgen exploits die je beveiligde omgeving kunnen ondermijnen.
Veel ISP’s, openbare en private organisaties gebruiken OpenSpeedTest.

Ik draai dit op een kleine VM in mijn netwerk. We gebruiken het vooral voor snelle wifi-tests wanneer gebruikers klagen. Een makkelijke manier om aan te tonen dat het probleem bij de site ligt die ze proberen te bereiken, niet in ons netwerk.

Ik denk dat docker een behoorlijke invloed kan hebben op de doorvoer, ervan uitgaande dat OP bijna-lijnen testen wil doen…

Misschien is er verbetering geweest, maar ik werkte een paar jaar geleden aan een CDN en al het testen dat we met docker deden, liet een flinke impact zien op de doorvoer.

Maar als je tot 100 Mbps test, zou dat geen probleem moeten zijn…

Heb je OpenSpeedTest getest?

Ja, we hebben een interne ‘wat is mijn ip?’ pagina (voor gebruiksgemak, en met interne database toegang tot onze IPAM voor netwerknaam), en ik heb librespeed daarop geïntegreerd. Werkt perfect.

Bedankt, maar zou je niet gewoon een link of op zijn minst een naam kunnen geven voor Google?

Kom hier om dat te zeggen ^

Is dat niet een soort van Ookla-node? Ik wil dat niet dat het publiekelijk zichtbaar is.

Echt? Probeer

Project - GitHub - openspeedtest/Speed-Test: SpeedTest by OpenSpeedTest™ is a Free and Open-Source HTML5 Network Performance Estimation Tool Written in Vanilla Javascript and only uses built-in Web APIs like XMLHttpRequest (XHR), HTML, CSS, JS, & SVG. No Third-Party frameworks or libraries are Required. Started in 2011 and moved to OpenSpeedTest.com dedicated Project/Domain Name in 2013.
Docker Image - GitHub - openspeedtest/Docker-Image: OpenSpeedTest Docker Image

Voor speedtest doe ik tot 10Gbps. Geen problemen met docker.

Ik duw regelmatig meer dan 100+Gbps door docker-containers.

Geen idee, ik kan iperf draaien in docker op 5 of 6 jaar oude $50 32-bit ARM SBC’s en gemakkelijk 8 tot 900 Mbps halen op een 1G-poort. Ik heb geen recente tests gedaan op moderne hardware, en ik weet zeker dat 10G+ niet triviaal is, maar voor 100 Mbps is het denk ik wat overdreven.

Nee, het was vrij controversieel over hoe open source het is.

Ik ben mobiel… ><

Maar hier, het is echt de top Google-zoekresultaat: