Ik keek een tijdje geleden een video van Network Chuck die ik leuk vond. Hij bouwde een reisrouter voor alle apparaten van de familie tijdens het reizen en nam er ook een poging toe. Het idee is om één apparaat te hebben dat een speciale VPN-verbinding mogelijk maakt (ik gebruik persoonlijk NordVPN) voor alle apparaten in het hotel. Ik heb ook een mini PC gekocht en deze geüpgraded met een 1TB M.2 voor meer opslagruimte. Het draait op Proxmox om een set VM-servers toe te voegen. De eerste is een kleine NAS die TrueNAS draait en de tweede is een Jellyfin-server zodat mijn kind kan kijken wat ze maar wil vanuit huis. Ik heb een Ugreen USB-aansluitpoort toegevoegd om alles uit één stopcontact te laten werken. Foto’s zijn bijgevoegd van wat ik heb gekocht om alles werkend te krijgen.
Over het algemeen denk ik dat het goed werkt, het is beter dan telkens inloggaten op hotelwifi, en het biedt bovendien de veiligheid van een VPN-verbinding.
De volgende stap is om een 3D-case te printen om alles gemakkelijker te vervoeren en actieve koeling toe te voegen van 2 60mm ventilatoren. Ik denk niet dat het nu echt nodig is, maar een case zou wat warmte binnen kunnen houden. Ik zal bijwerken wanneer de case klaar is.