Ik heb een pro account gekocht een paar dagen geleden en geprobeerd ProtonVPN te gebruiken sinds toen, maar ik word behoorlijk gefrustreerd door hoe ontzettend langzaam de meeste servers zijn. Bij 90% van de verbindingen lijkt het alsof ik een modem uit 1997 gebruik of een waardeloze gratis VPN-service met 10kb/s. Plus, de meeste landen werken niet eens als ik verbinding maak met hen… Is dat alleen bij mij? Heb ik iets verkeerd ingesteld? Ik gebruik een Mac en heb net de software geïnstalleerd, ingelogd en klaar. Had op veel betere prestaties gehoopt…
Geen idee, misschien ligt het aan je apparaat. Ik heb het geprobeerd en had bijna 90% van de snelheid terwijl ik qbit gebruikte!
10kB/s? Hoe heb je dat gemeten? De meeste servers, vooral geografisch dicht bij jou, zouden je normale internet snelheid bijna moeten kunnen evenaren.
Het is niet snel voor mij, maar het is ook niet traag zoals in de jaren 90.
Heb je geprobeerd de versnellingsoptie aan te zetten en het WireGuard-protocol te gebruiken?
Het is echt traag voor mij met snelle verbinding en secure core.
Als ik zeg echt traag, bedoel ik echt - mijn thuisverbinding is net geüpgraded naar 500 Mbps en snelheidsmetingen gaven onder de 10. Normale snelheidsmetingen geven minimaal 350.
Secure core uitgeschakeld en alles was OK, snelheden boven de 200.
Speedtest toont 800 up 900 down, dus nee, ziet er goed uit in LA.
Het werkt prima voor mij. Via wifi naar mijn laptop heb ik een snelheidstest gedaan en 162 Mbps down en 131 Mbps up gekregen.
Ik krijg dezelfde snelheid als altijd, 200+ Mbps.
Wat is er zonder VPN? Is dat veel sneller?
Heb je speedtest geprobeerd? https://www.speedtest.net/
Ik heb net Proton genomen vanwege het recente PIA probleem en Proton is volgens mij veel beter, ik haal bijna volledige download/upload snelheid op 1 gigabit versus wat ik met PIA haalde, halve download, 80% upload.
Ik had ook traag UL/DL-snelheid met Proton, ongeacht welke server ik probeerde en welke poort en protocol ik gebruikte. Ik heb met het Proton-team gesproken, maar het lukte niet om de trage snelheid op te lossen. Ik moest mijn onbeperkte plan annuleren en koos voor alleen de mail plus plan (ik ben er dol op) en heb de VPN van een andere provider genomen die me tijdens de US Independence Day een goede deal gaf.
Snel verbinden of willekeurige server?
WireGuard of OpenVPN? Nee, heb je al geprobeerd de WireGuard-app te gebruiken met een .conf-bestand voor ProtonVPN?
Zou het DNS kunnen zijn?
De ProtonVPN desktop-app was vroeger heel goed. Het laatste jaar of zo wordt het steeds slechter. Snel verbinden werkt vaak niet. Als het wel verbindt, werkt de verbinding meestal niet. Ik moet mezelf meestal meerdere keren opnieuw verbinden voordat ik een werkende verbinding krijg. Dit gebeurt minder op mijn telefoon, dus ik denk dat het meer een probleem is met de desktop-app.
Secure Core zal altijd langzamer zijn dan een directe verbinding. Jij<>VPN1<>VPN2<>Exit.
Wat bedoel je met “normale verbinding”? Is dat zonder VPN? Als je maar 350 Mbps haalt zonder VPN, dan is er misschien nog een ander probleem dat een VPN-verbinding nog slechter maakt.
Ik heb een paar servers geprobeerd (in Europa) en ik haal consequent 900 down en 800/900 up. Soms haal ik meer dan 1 GB, maar ik klaag niet, het is snel genoeg.
Ja. Normale verbinding is mijn standaard ISP-snelheid zonder VPN.
Ik heb een paar dingen geprobeerd en ik denk niet dat de automatische “snelste verbinding” goed werkt. Ik koos een land naast mij en die gaf me iets in de buurt van mijn maximale snelheid, maar de snelste verbinding gaf me echt trage snelheden.
Maak dan een aangepast profiel aan met de server die snel is. Je kunt je eigen profiel instellen als standaard bij het opstarten.