Ik probeer Proton VPN op mijn desktop in te stellen. De pagina “Installeer en gebruik VPN’s” van System76 [https://support.system76.com/articles/use-vpn-software\] geeft aan dat er een *.deb pakket te downloaden is op de Proton website.
Als ik daar naartoe ga en me registreer voor een gratis account, en vervolgens probeer het GNU/Linux pakket te downloaden van Proton VPN, word ik doorverwezen naar de pagina Download VPN for Linux | Proton VPN waar ik wordt verteld om “volg de instructies op onze Linux ondersteuningspagina”.
Door op die link te klikken, kom ik op How to use Proton VPN on Linux | Proton VPN, waar ik wordt verteld dat “Het is eenvoudig om Proton VPN gratis te krijgen op Linux voor de distributie van jouw keuze” (link wordt verstrekt).
Door op die te klikken, kom ik op Get unlimited free VPN for Linux | Proton VPN, waar ik weer moet inloggen. Dat brengt me terug naar de dashboardpagina.
Deze lus brengt me NIET naar een *.deb download. Ik probeer al minstens 2 uur uit deze lus te ontsnappen. Hun ondersteuning biedt geen manier om contact op te nemen over deze rommel.
Is er een uitweg uit deze waanzin?
heeft een downloadlink. waarmee je het Proton VPN-repository kunt gebruiken.
Je kunt de ingebouwde OpenVPN-client van pop_os gebruiken om ProtonVPN te gebruiken.
maar je krijgt niet enkele van de geavanceerde functies van de officiële protonvpn-client.
Ik wil mijn waardering uitspreken voor de snelle, gedetailleerde en nuttige antwoorden die ik de afgelopen dag heb gekregen op mijn installatieproblemen met ProtonVPN. Dit is mijn eerste serieuze interactie met deze lijst en mijn resultaten overtreffen de beste lijsten waarmee ik ooit heb gewerkt. Fantastisch! Heel erg bedankt.
voeg gewoon de VPN-instellingen toe via de netwerkbeheerder, de eenvoudigst mogelijke optie
Wow…die link is diep in hun linklijst verstopt - heel ver op pagina twee. Never mind dat Ubuntu en afgeleiden de meest gebruikte Linux-versies zijn…wow.
Thanks dat je me uit deze rommel hebt gered - en voor je snelle reactie. Zeer behulpzaam.
Maar het is letterlijk zo gemakkelijk als die 4-5 instructies daar. Ik hoefde die icoon-actie trouwens niet te doen.
Uh…nee. Ik heb de instructies gevolgd en ProtonVPN geïnstalleerd. De instructies stoppen daar. Ongelooflijk. Wat nu, vraag ik me af? Niet de eerste keer dat ik vastloop op dit soort doodlopende paden.
Suggesties?
Thanks dat je me uit deze rommel hebt gered - en voor je snelle reactie. Zeer behulpzaam.
Ik heb sadly geen idee waar je het over hebt. “de VPN-instellingen”? Ik heb de Pop-instellingen > netwerkvenster geopend en was verbijsterd.
En net als alles…geen documentatie die ik kan vinden.
Suggesties?
De commando’s zijn protonvpn om de GUI te openen of protonvpn-cli c om te verbinden
Je moet misschien eerst inloggen met protonvpn-cli login