Met deze nieuwe update en de nieuwe Passkeys-functie kan ik nu NordPass definitief achter me laten. Voorheen gebruikte ik NordPass om in te loggen op mijn Google-accounts met behulp van Passkeys die daarop waren opgeslagen. Nu durf ik te zeggen dat Proton Pass de beste wachtwoordmanager is.
Fijn dat je het leuk vindt. Er is nog ruimte voor verbetering, en ik weet zeker dat veel andere gebruikers ons kunnen helpen met die to-do lijst.
Ik ben dol op Pass. Ik ben overgestapt van Bitwarden.
De dag dat ze autofill op basis van regels toevoegen zoals in BW (host scheiding) ben ik helemaal in. Iedereen die zelfhosten doet en verschillende diensten op verschillende poorten met verschillende gebruikers heeft, weet wat ik bedoel.
Het zit voor mij voor 99% daar. Ik zie geen manier om toe te voegen of te sorteren op tags. Ik zit nu op het gratis plan, maar ik overweeg om volgende maand over te stappen op Unlimited in plaats van G Workspace te verlengen, mogelijk. Ik zou anders toegang verliezen tot veel betaalde apps op de Workspace-accounts.
Overgestapt van Bitwarden naar Proton Pass. De passkey-implementatie van Proton Pass op Android is echt geweldig, mooie strakke UI. Alles werkt perfect.
Ik ben gestopt met Bitwarden vanwege:
- Android app ziet er echt slecht uit, traag, sloom (ik weet dat ze aan de app werken, maar het is te laat)
- Bitwarden heeft recent mijn kluisitems niet goed gedaan (Issue gemeld op GitHub)
- UI van Proton Pass is meer afgewerkt, sneller en betere autofill.
- Roadmap van Proton Pass is veel duidelijker en veelbelovend, terwijl Bitwarden in al die jaren hun Android app UI niet eens konden verbeteren.
- De community van Proton Pass is zeer behulpzaam en beleefd.
Dank je Proton
Liefs uit INDIA
![]()
KdepassXC <3 ik heb één database voor pc, één voor tails/whonix, één voor telefoon - KeepassDX
Eigen keyboard om keylogging te voorkomen, ondersteunt yubikey, foss, maar ik gebruik Proton Pass voor aliased registraties en zal het nu iets meer gebruiken.
Ik ben het ermee eens, maar er blijft altijd ruimte voor verbetering; Proton Pass mist nog categorieën zoals bankrekeningen, paspoorten, rijbewijzen, en meer.
Het enige waar ik op wacht, is de mogelijkheid om TOTP uit te schakelen zodat Yubikey de enige 2FA-methode is.
Ik kan Pass pas gebruiken als het een apart wachtwoord voor Protonmail toestaat. Ik heb geen zin om uit te leggen waarom dit nodig is, maar dat is een van de weinige dingen die me stoppen. De andere is dat het te gemakkelijk is dat het glitches krijgt en wachtwoorden niet opslaat of bijhoudt.
Ik blijf bij Keepass totdat dit is opgelost.
Ik ben er ook dol op. Overgestapt van 1Password. Het heeft me de kans gegeven mijn beveiliging te beoordelen en mijn manier van omgaan met identiteitsbeheer op internet te heroverwegen. Ik ga overal waar ik ben geweest, met maximale beveiliging (2fa en/of passkeys en e-mailaliassen) instellen voor nieuwe accounts. Ik vind het geweldig! Ook haal ik een yubikey 5 en gebruik die als de beveiligingssleutel achter mijn hoofdwachtwoord voor Proton. Dit is volgens mij het beste dat ik kan doen. Ik voel me al beter omdat ik zaken heb aangepakt die in mijn internetbeveiliging achterbleef.
Het enige nadeel van Proton Pass op iOS is dat er geen Safari-plugin is, waardoor autofill van websites minder naadloos is. Het is echter wel een geweldig product.
Ik weet niet of het al het beste is, maar ik heb er vertrouwen in dat het dat snel zal worden. De snelheid en kwaliteit van hun toevoegingen zijn uitstekend en ze luisteren naar feedback van de gemeenschap. Recept voor succes, zo lijkt het!
Ik test momenteel Proton Pass, nadat ik van NordPass ben gekomen, aangezien ik al betaal voor Proton Unlimited maar Proton Pass nog nooit heb geprobeerd.
NordPass was alles wat ik nodig had totdat ze de mogelijkheid voor Windows Hello en biometrie op Mac buiten de PWA webextension hebben verwijderd. Dat verpestte het voor mij.
Hoewel Proton misschien nog niet de beste Mac-app heeft (het lijkt de iPad-app), accepteert het biometrische gegevens en is de webapp veel responsiever.
Ik test nog steeds en ik heb nog twee jaar over voor NordPass, maar ze lijken achteruit te gaan in plaats van vooruit. Ik wil mijn abonnementen consolideren, dus als Proton Pass in de juiste richting beweegt met hun Mac- en Windows Desktop-app, heb ik mijn keuze gemaakt.
Proton Drive lijkt veel beter dan NordLocker, maar mist nog een belangrijke functie voor mij: automatisch back-up maken van mappen (tenzij iemand me op het juiste pad brengt).
Ik vind Proton Pass veel responsiever bij autofill en de dropdown dan NordPass, wat een pluspunt is.
Ik ben het eens, maar ik wacht nog steeds tot er een Safari-extensie en macOS-app zijn om het mijn dagelijkse driver te maken. Ik weet dat deze eraan komen en hoop dat het snel gebeurt
.
Ik heb het geprobeerd, nog niet 100% tevreden. Blijf voorlopig bij bitwarden.
Ik zie die passkeys niet.. mis ik iets? Gecontroleerd webapp, browserplugin, desktop- en mobiele apps.. niets.
Fill Proton Pass wachtwoorden op alle Android-apps? Ik gebruik vingerafdruk zoveel mogelijk, maar sommige blijven wachtwoorden… bekende problemen? Dank je!
Voor mij kan ik niet overstappen van Bitwarden. Nog niet, totdat ze mappen / kluizen gratis maken zodat ik mijn inloggegevens kan organiseren.
Creditcards en notities nog steeds achter premium.